Zonnige dag - Reisverslag uit Tapia de Casariego, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Zonnige dag - Reisverslag uit Tapia de Casariego, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Zonnige dag

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

07 Mei 2024 | Spanje, Tapia de Casariego

Dinsdag 7 mei 2024

Navia - Tapia de Casariego 21,1 km

Als ik dit schrijf zijn alle pelgrimszaken afgehandeld en loopt Piet op het strand. Het is maar een klein strand omdat er zoveel rotsen liggen aan de kust. De zon schijnt nog heerlijk hoewel de wind fris is. Maar wat een verschil met van de week, regen ben je snel moe. Ik wilde bij een bar aan het strand gaan zitten maar degene die aangegeven werd, kon ik niet vinden. Dus nu ben ik terug bij de bar van het hotel.

In de ochtend is er al vroeg leven in de albergue. Nadat ik me gewassen heb, neem ik alle spullen mee naar de centrale ruimte. Alles ritselt anders zo voor de andere pelgrims. We eten lekker yoghurt met kiwi, heerlijk! Er worden een aantal bars aangegeven dus met de koffie zal het wel goed komen. We klimmen eerst uit Navia en volgen daarna een pad door de velden. Weer over asfalt maar wel weinig gebruikte wegen. In de eerste plek, Jarrio, geen bar te vinden. We lopen lekker verder en steken even later met een brug de autoweg over. Bij een huis staat een automaat met frisdrank en snacks, das nog wat vroeg. Via zandpaden en stille asfaltwegen komen we in Cartavio. Ook hier geen bar te vinden. Af en toe moeten we echt langs de snelweg lopen, best gevaarlijk en veel herrie. De route loopt wel vlakbij de snelweg daarom horen we de auto’s steeds. Sommige pelgrims blijven de hele tijd langs de snelweg lopen. Dat vinden wij niks. Het laatste stuk voor La Caridad gaat weer langs de snelweg. De Colombiaanse pelgrim voor ons slaat ineens rechtsaf, gelukkig we zijn bijna in het stadje. Maar na het afslaan zien we geen enkele markering meer. Als Piet op de app kijkt, blijken we een stuk van de route af te zitten. We lopen die richting in en komen langs een bar: heerlijk koffie en ontbijt. De helft zit er op.

Verder door het stadje waar het markt is.We slaan een straatje in en even later loop je midden in de natuur op een mooi pad met een kabbelend beekje. En na een kleine klim over het pad sta je weer op straat. Heel bijzonder!

We komen langs een bijzonder plekje op de camino. Bewoners hebben een bankje, Jacobus en andere voorwerpen neergezet. Piet geeft de Jacobus een schildje op zijn muts. Hopelijk laten anderen deze zitten. Even later cirkelen er 2 roofvogels in de lucht. We zien niet goed of het adelaars zijn maar blijven wel staan om ervan te genieten. Prachtig! De weg gaat voornamelijk over asfalt met af en toe een gras/zandpad. Bij een weg is een splitsing naar de camino en naar de kust. Wij gaan naar de kust en helaas is de rest van de route over asfalt. Net voor de plaats staan we oog in oog met de zee. Twee pelgrims uit Hongarije (mijn redder Robert en zijn neef Akos) komen achter ons aan en maken een foto van ons bij de zee. Staan we ook eens ergens samen op. Rond kwart voor 2 zijn we bij ons hotel waar een cafeteria bij is. Lekker cola en tostada, even de inwendige mens aanvullen. In hetzelfde hotel slapen de Schotse en Hongaarse pelgrims ook. Er is geen albergue hier.

Straks nog boodschappen doen voor morgen en wat eten. Op tijd erin want Piet heeft niet echt goed geslapen vannacht. Groetjes van ons [e-1f64b][e-1f3fc]‍[e-2640]️

• 07 Mei 2024 - 18:16

Sylvia:

Mooie ervaringen, mooie verhalen! Het lijkt net of ik een beetje met jullie meeloop. Geniet van het wandelen en hopelijk de rust in jullie hoofd en hart.[e-1f60d]

• 08 Mei 2024 - 11:59

Anneke:

Wat is het een genot om jullie reisverslagen te lezen. Wat fijn dat ik zo mag meereizen met jullie. Tot de volgende keer. Hartelike groet van Harry en Anneke

• 16 Mei 2024 - 16:45

Marja Koldenhof: