Hete zon en brandende voeten Artix - Orthez - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Hete zon en brandende voeten Artix - Orthez - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Hete zon en brandende voeten Artix - Orthez

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

09 April 2009 | Frankrijk, Orthez

Gisteren heeft Piet in de Auberge nog heerlijk gegeten: 2 borden soep en een lekker eendenpootje, een gerecht wat je in Frankrijk nogal eens tegenkomt. Verder heeft hij goed geslapen maar moest vanmorgen wel in de Auberge beneden naar het toilet omdat ze vergeten waren het toilet boven te wijzen. Degene die het ontbijt verzorgde keek er maar raar van op.
Om half 8 is hij aangelopen en dacht in eerste instantie dat hij verkeerd was omdat hij heuvelopwaarts Artix uit moest. Teruggelopen naar de rotonde vlakbij de Auberge maar hij zat toch echt in de goede straat. Nog maar een keer omhoog en ja hoor even later vond hij de volgende straat die hij in moest. Toch lastig hoor zonder overzichtskaartjes! Nog maar goed en wel die straat ingelopen zag hij links in de wei net tegen de bosrand aan 4 reeën staan. Een prachtig gezicht en omdat hij de zon in de rug had, zagen de reeën hem niet. Hij heeft foto's gemaakt en zo'n 5 minuten staan genieten van de beesten. Toen er een man aan kwam met een hond liepen ze weer het bos in. Hij liep weer verder met links nog steeds de besneeuwde toppen en rechts de gele bloeiende koolzaadvelden: hij voelde zich een miljonair!
Verderop kwam hij een hardloper tegen die vroeg waar hij naartoe liep. Gelukkig kende hij ook Engels en legde aan Piet uit hoe hij naar Orthez moest lopen. Piet denkt dat er ook Spaans bloed in zijn aderen stroomt en hij vertelde ook nog dat hij vrienden heeft in Rotterdam. Toch heeft Piet niet echt goed geluisterd naar de uitleg van de route want rond half 12 belde hij dat de beschrijving niet klopte: of ik maar even op Google wilde kijken. Hoe luxe wil je het onderweg hebben met routebegeleiding?!
Het lukte Piet niet om helemaal zonder fouten verder te lopen maar dat leverde hem wel een stempel op van de Mairie in Argagnon. Van daaruit liep hij weer terug en vond toen wel de rivier, het spoor en de D31 waar hij overheen moest. Zonder nog al teveel gekke omwegen kwam hij rond 4 uur aan in Orthez. Daar heeft hij bij de VVV de sleutel gehaald van de refugio L'Hotel de la Lune alwaar ook al een Franse pelgrim aanwezig was. Verder nog een andere pelgrim maar omdat die afwezig was weten ze nog niet wie dit is of van welke nationaliteit. Maar dat horen we nog wel! Toen hij belde had hij al gedouched en stond zijn wasje in het water. Hij had het erg warm en ook nog brandende voeten van al het hete asfalt vandaag. De route liep helemaal door open gebied dus geen bescherming tegen de zon. Hij ging nu zijn wasje buiten ophangen en dan lekker iets drinken. Verder zonnebrand halen (vergeten mee te nemen) en eten kopen voor vanavond, een lekkere salade was zijn idee, en ook nog proberen of hij ergens op internet kan om mijn verhalen eens te lezen en al jullie lieve en mooie berichtjes te zien. Hij merkt wel dat hij nu alles alleen moet doen en dat dat meer tijd kost. Kortom we hebben ieder onze eigen camino en dat voelt nog steeds heel goed!

• 09 April 2009 - 16:24

Marleen:

Hartstikke leuk om je verhalen te lezen.
    Ik wens je veel wandelplezier!

Liefs, Pietje;)

• 09 April 2009 - 17:44

Lucia En Ronald:

hallo Piet en Antje
    We lezen iedere avond jullie verslag van de tocht. We zeggen speciaal jullie tocht want we vinden het bijzonder zoals jullie het doen. Klasse. Piet in gedachten lopen we met je mee. Antje tot zaterdag

• 09 April 2009 - 18:32

Frans En Gonnie:

Een pluim voor je Piet,helemaal alleeen maar gelukkig de telefoon binnen handbereik.
    Fijn wandelplezier voor morgen.

• 09 April 2009 - 18:50

Zr. Engelberti:

Beste Piet en Antje,
    Ik lees met veel plezier jouw ervaringen Piet en de vlotte vertelstijl van jou, Antje. Fijne paasdagen voor jullie beiden. Groetjes Engelberti

• 09 April 2009 - 18:51

Miriam:

Hoi Piet en Antje,

Het is inderdaad apart dat Antje het verhaal schrijft terwijl ze niet meeloopt. Je zou toch zeggen, als je niet beter wist, dat ze meeloopt. Jammer Piet dat jeje kaartjes nu kwijt bent, maar dat zal waarschijnlijk wel een reden hebben! Misschien kom je er nog achter welke. Leuk om je tocht zo weer te volgen via je verhalen. Nu maar snel zonnebrand kopen en insmeren dan komt het goed. Wandel ze nog en het ga je goed.

groetjes Miriam

• 09 April 2009 - 21:30

Marij,:

hoi piet,
    wat ben je toch een kanjer je doet het weer goed he, met veel plezier lezen wij het verslag hou vol he ! groetjes van ons succes.
    doeixxxxxx

• 10 April 2009 - 07:13

Gijs:

Zo piet vortaan op stap met moderne hulpmiddelen.
    Geen tom-tom om de weg te wijzen maar een" Anjte-Antje"
    Je ziet maar het maakt allemaal niet uit, zo vind je ook de weg. Succes verder.
    truus en Gijs

• 10 April 2009 - 13:51

Pelgrim-piettje:

wat n boel leuke reactie van jullie;Nou t is allemaal zo gelopen,behalve de zonnebrand die kun je vandaag vrijdag,vergeten. het regent dat het giet vandaag en nu moet ik nog 2 km door de regen
    berg op en bergje af,maarja ff traine voor de grote oversteek.
    bedankt allemaal voor de berichtjes en als er spelfouten in staan komt dit door het franse toetsebord,wantbij de broeders hebben we goed NL geleerd of nie zus!!!!!Ik hoop dat jullieblijven schrijv dan blijf ik wel lopen.
    ps; Antje XXXXXXjes
    groetjes pelgrim-piettje