Pelgrimsmonument Cizur Menor - Puente la Reina - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Pelgrimsmonument Cizur Menor - Puente la Reina - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Pelgrimsmonument Cizur Menor - Puente la Reina

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

16 April 2009 | Spanje, Puente la Reina

Wij hebben vandaag in Spanje lekker in de zon gezeten (en gelegen), wat rond gewandeld, boodschappen gedaan, gelezen, beltegoed aangevuld en heerlijke gerookte zalm uit Zweden gegeten! Kortom Kim en ik hadden een hele fijne vakantiedag!
Piet heeft gisteren samen met Laurence en een vrouwelijke pelgrim uit Praag in een café in Cizur Menor gegeten. De vrouw uit Praag sprak matig Engels en snapte ook niet zo goed wat een pelgrimsmenu inhoudt. Je krijgt dan een hoofdgerecht, nagerecht en drinken. Zij bestelde nog een extra hoofdgerecht en had wel veel moeite om dit allemaal op te eten. Later kreeg ze nog ijs toe en zo had ze echt veel te eten. Maar dan is voor alle volgende keren wel duidelijk wat een pelgrimsmenu is!
Vanmorgen hebben Piet en Laurence samen ontbeten en waren om 8 uur op pad. Ze liepen vandaag met hun rug naar Pamplona naar het pelgrimsmonument op de Col de Perdon. Een prachtig monument dat de bergkam tussen het natte en droge stuk van de Navarra markeert. Als ik weer thuis ben, zal ik een foto plaatsen van het monument. Piet heeft daar weer veel foto's gemaakt ook met Laurence en andere pelgrims. Daarna zijn ze naar beneden gelopen en hebben in Uterga koffie gedronken en een bocadilla met ham gegeten. En daar kwamen ook Ineke en Ellen, die in Pamplona hadden geslapen, weer tevoorschijn en is het of je oude vrienden die je lang niet gezien hebt weer ontmoet!
In Obanos was een wijnzegening in de kerk net klaar toen zij er aan kwamen. Piet en Laurence konden nog net binnen voor een stempel en toen ging de kerkdeur op slot. In Puente la Reina zijn ze eerst in de bar een cola gaan drinken en Laurence besloot niet verder te lopen omdat ze last heeft van haar knie. Piet wilde wel verder lopen en dat vond ze wel jammer maar ze beseffen ook dat ze ieder hun eigen camino moeten lopen. Maar ik weet nog hoe gemakkelijk en leuk het is als je steeds dezelfde mensen ontmoet en met hen optrekt. Het risico hiervan is dat je op den duur toch rekening gaat houden met elkaar en dat belemmert je in je eigen camino!
Piet is dus door gelopen maar toen hij de mooie brug passeerde zag hij een erg donkere lucht boven de bergen hangen en hij besloot net buiten de stad op een camping te blijven logeren. Op de camping is een ruimte voor pelgrims die netjes en schoon is; hij deelt die met een heleboel "buspelgrims". Och je ontmoet zo weer eens andere mensen!
Het lopen gaat nu wel moeizamer als de vorige keer en Piet denkt toch dat dat komt omdat je nu nog maar zo kort onderweg bent. Je hebt minder conditie opgebouwd en het lopen in de bergen is best heftig. Hij heeft geen blaren maar wel last van brandende voeten tegen de middag; de rugzak zit goed maar dat komt ook omdat hij de meeste kleren nog steeds aan moet. De wind is zo fris dat hij nog niet in T-shirt kan lopen. Hopelijk wordt dat nog iets beter! Afhankelijk van het weer en hoe het gaat morgen wil hij lopen naar Irache of Villamayor de Monjardin.

• 16 April 2009 - 16:45

Marij:

hoi pelgrimpietje, het valt niet mee hebrandende voeten,en nog veel kleren aan, maar het weer zal toch een keer beter worden,en dan ziet alles er weer zonnig uit. hou je taai en op naar het volgende groetjes je zus, doei

• 16 April 2009 - 16:49

Huub En Paula:

Het zal best zwaar zijn, en de tocht steeds moeilijker,maar aan alles komt een eind Piet.En we helpen jou ermee,om door te gaan.
    Dus toi,toi toi,tot morgen.

• 16 April 2009 - 16:52

Frans En Gonnie:

Hoi Piet, sterkte met het lopen, maar wel gezellig dat de regelmatig dezelfde mensen weer tegenkomt.
    Antje en Kim, nog veel plezier samen.

• 16 April 2009 - 20:46

Corrie En Hans:

Eindelijk even de tijd om de berichten te lezen. Het gaat volgens mij weer prima met onze Pelgrim. Piet, wij wensen jou verder een goede camino, ook namens de zusters van Veghel.
    Antje sterkte en vele groeten van Corrie en Hans

• 17 April 2009 - 09:09

Nol En Margareth:

Hallo Piet (en Antje en Kim)

Leuk dat we zo alle vakanties kunnen volgen, dan weten we meteen ook of Antje en Kim het naar hun zin hebben in Spanje.
    Als we jouw verslagen lezen Antje dan lijkt het wel of je er zelf bij bent en de mensen al kent die Piet op zijn reis ontmoet. We vragen ons af of jij dat zelf ook zo voelt.
    Zo te horen gaat het Piet lukken om zonder Antje ook Santiago te halen. We volgen je op je reis.
    Antje en Kim ook jullie nog veel pleziet en de groetjes aan ome Huub en tante Paula.

Liefs van Nol en Margareth

• 18 April 2009 - 09:19

Tante Pieta:

Piet goed weer en fijne wandeling toegewenst. Antje en Kim geniet maar van jullie weekje bij tante Paula en ome Huub.

Groetjes, tante Pieta