Koude, gure dag Navarette - Azofra - Reisverslag uit Azofra, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Koude, gure dag Navarette - Azofra - Reisverslag uit Azofra, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Koude, gure dag Navarette - Azofra

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

21 April 2009 | Spanje, Azofra

Volgens Piet was het vandaag een koude, gure en winderige dag. Hij heeft toen hij een half uur onderweg was zijn windstopper trui nog aangedaan omdat hij het zo koud had. Toen hij vertrok om ongeveer kwart voor 8 was het in ieder geval droog. Toen we elkaar spraken om 9 uur hing er een grote donkere wolk en was hij bang dat het zou gaan regenen. Gelukkig bleef het de hele dag droog!
In het eerste plaatsje wat Piet tegen kwam, als ik de kaart goed bekijk is dat Ventosa, was een bar en daar heeft hij een kopje warme koffie genomen en een croissantje. Dat laatste was volgens Piet van gisteren want het was een beetje droog. Toen hij klaar was en wilde gaan kwamen Ineke en Ellen ook in de bar aan en heeft hij nog maar een rondje koffie meegedaan. Na de koffie zijn ze aangelopen en hebben een stuk samen gelopen en gekletst. Dan loop je al gauw een heel stuk zonder dat je het in de gaten hebt. Voor Nájera hebben ze nog wat foto's van elkaar gemaakt (is altijd lastig om op een foto te staan als je maar alleen onderweg bent) en toen is Piet doorgelopen. In het centrum van Nájera gaat Piet een bar binnen om wat te drinken en wat denk je? Via een andere ingang komen Ineke en Ellen dezelfde bar binnen om iets te drinken. Zouden pelgrims elkaar aantrekken?
In Nájera is een prachtig klooster wat Piet nu ook weer bezocht heeft, het heet Monasterio de Sta. Maria del Salvador (een cisterciënzer klooster) met daarin de praalgraven van een koninklijk gezin. De vorige keer mochten we daar niet komen maar nu heeft Piet die ook gezien evenals een mooi wit Maria beeld. Ook Ellen heeft het klooster bekeken, Ineke bleef buiten van de zon genieten. Na dit bezoek heeft Piet een broodje gegeten en is weer verder gelopen. Net voor Azofra haalde hij de 2 dames weer in en kwamen ze samen rond 3 uur bij de refugio aan. Dit is een vrij grote refugio met aan een gang allemaal kamertjes voor 2 personen. Er is ook een grote ruimte die als keuken en als zitruimte dienst doet. Piet slaapt op de tweede verdieping en vertelt dat alle plekken vol zijn, het is dus erg druk. Hij deelt zijn kamertje met een Spanjaard. Er blijken ook 4 Koreanen op weg naar Santiago te zijn, het pelgrimeren is echt in alle landen bekend!

  • 21 April 2009 - 19:54

    Francien Dortmans:

    Hallo Piet en Antje.

    Het is weer als vanouds je prachtige verhalen.
    Ik heb het gevoel zo een beetje mee te lopen.
    Met Piet gaat het prima zo te lezen ,och Antje die vrouwen die Piet treft zou ik mijn eigen niet druk om maken Hij is immers op pelgrims tocht,toch.

    Groetjes Francien.

  • 21 April 2009 - 20:30

    Marij:

    hoi piet,
    elke dag weer anders, en die dames die houden jou ook weer op de been ,dat is toch leuk ,
    als je aanspraak hebt ,dan ben je zo een eind verder, op naar het volgende succes je zus.

  • 22 April 2009 - 07:36

    Annemiek:

    Elke keer als ik op mijn werk kom denk ik, zou ....? En ja hoor, weer een gezellig mailtje van Antje. Ik ken je niet, maar je lijkt me een leuk mens! Kan niet anders he, met een kanjer als Piet. Wat doet ie het goed zeg! Succes met de volgende kilometers!!

  • 22 April 2009 - 08:38

    Agnes Van Nunen:

    Hoi piet en Antje.
    jullie kennen mij niet maar via Hans Verwegen(mijn directeur)heb ik jullie site gekregen. Leuk al die verhalen vooral 0mdat ik met mijn zus op 1 sept. wil starten.Succes verder en ik volg jullie.Agnes van Nunen uit Veghel

  • 22 April 2009 - 13:00

    Giséla En Micheye:

    We hebben alle foto's bekeken in het fotoboek, wat een mooie omgeving om te wandelen. Micheye was vooral onder de indruk van de foto van de bever. En wij maar wandelen en varen in de Biesbos en geen bever te bekennen, wel veel beverburchten!

  • 23 April 2009 - 09:12

    Kim:

    in 2006 hebben jullie in Azofra jullie weblog aan mij en christel uit Frankrijk laten zien. Wij zijn daarna gaan bloeddoneren in zo´n bus....
    hihi!

    loop lekker verder piet!
    groetjes kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Piet en Antje

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 129816

Voorgaande reizen:

27 April 2024 - 01 Juni 2024

Camino del Norte deel 2

04 Mei 2023 - 23 Mei 2023

Caminho Português (Coimbra-Santiago de Compostela)

07 Juni 2022 - 22 Juli 2022

Via Tolosana

16 Augustus 2019 - 13 September 2019

Via Regia (Ökumenischer Pilgerweg)

08 Juni 2018 - 29 Juni 2018

Caminho Fátima/Português

04 Juni 2017 - 30 Juni 2017

Camino Aragonés

30 Mei 2014 - 17 Juni 2016

Via Podiensis

24 Mei 2013 - 03 Juni 2013

Camino Finisterra

17 September 2012 - 05 Oktober 2012

Caminho Português

11 Juni 2011 - 21 Juli 2011

Camino del Norte

26 Juni 2010 - 11 Juli 2010

De weg via Nevers

07 April 2009 - 16 Mei 2009

Weer op weg

31 Augustus 2008 - 29 September 2008

Van Vézelay naar Le Puy en Velay

Landen bezocht: