Op, onder, langs en over wijnroute - Reisverslag uit Eauze, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Op, onder, langs en over wijnroute - Reisverslag uit Eauze, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Op, onder, langs en over wijnroute

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

05 Juni 2016 | Frankrijk, Eauze

Vanmorgen een heerlijk ontbijt met ........ stokbrood en jam! Paar grote mokken koffie erbij dus regelmatig de berm in om weer kwijt te raken. We gaan eerst water kopen en dan op pad. We dalen af en blijven een beetje 'gelijkvloers' wandelen. Dat is fijn voor mijn knie en achillespees. Daarna lopen we ineens tussen alleen maar druivenvelden, echt prachtig! We moeten links, rechts, een bochtje maken en overal waar we kijken staan druivenranken. Na een klein stukje bos staan we bij de eerste koffiestop in Lamothe. Heerlijk even zitten en genieten van het uitzicht. Henk komt er ook bij en even later sluit Mark uit Frankrijk ook aan. Gezellig samen zitten en ook bespreken waar iedereen elke dag heen gaat. En op zijn minst waar je slaapt. Morgen lopen we iets verder dan eerder gepland en ik bespreek de ene Gîte en bel de andere af. Na de koffie is het nog 7 km naar Eauze. Dit stuk gaat over een oud treinspoor en loopt dus erg gemakkelijk. Af en toe lopen we onder een brug door, nog enig teken van bewoning. Je ziet of hoort niets en raakt het benul van waar je bent kwijt. Net voor Eauze staat een klein bankje en eten we ons brood met kaas. Lekker! Dan verder langs een bordje met Eauze 1 km, mooi. En dan houdt de markering op! We lopen naar een bedrijventerrein maar ook weer terug. Door een park en ff zoeken en dan een bordje met Centre Ville. Dat maar volgen dan. We komen bij de kerk uit en gaan even naar binnen. We vragen waar de straat van onze Gîte is en gaan die kant op. Steekt Henk zijn hoofd om de deur van een bar, hij loopt nog verder. Ineens herinner ik me weer dat de straat van de Gîte achter het oorlogsmonument is. Nu is het gauw gevonden en komen we in de hemel terecht! Een eigen kamer, een grote badkamer, een koelkast met drinken, koffie en thee zoveel als je wilt, ligbedden in de tuin en vanavond samen met de familie eten. Het leven van een pelgrim is goed!
Tot de volgende keer, groetjes van ons xx

• 05 Juni 2016 - 17:26

Ankie:

Hoi Piet en Antje,
    Leuk om jullie tocht weer te volgen. Geniet vanavond van het kleine paradijsje waar jullie terecht gekomen zijn. Succes verder.
    Groeten van Ed en Ankie

• 06 Juni 2016 - 07:34

Rob:

Hoi,

Proficiat met je verjaardag en veel wandel plezier,

groeten Rob en Heleen,

• 06 Juni 2016 - 12:18

Peter:

Van harte gefeliciteerd. Ik lees met veel plezier jullie verslagen, groetjes vanaf de Mirtelaar.

• 06 Juni 2016 - 12:33

Anneke:

Proficiat Piet met je verjaardag.
    Heel goed voro de kwetsbare plekken, zo'n rustig dagje. Geniet ervan. ullie maken ook deze keer weer een prachtige tocht.

• 06 Juni 2016 - 16:03

Dorpswinkel En Dagbesteding:

Piet van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.
    En nog een hele fijne reis gewenst;
    Joke, Eric, Ria, Marij, Dorus, Stijn, Martje, Wilhelmien, Serena, Jan, Miek, Peter, Margret, Jacqueline, Marco
    en Ineke.

• 06 Juni 2016 - 18:25

Paula Prinssen:

Hallo Piet & Antje,
    Piet van harte gefeliciteerd met je verjaardag.XX
    Leuk dat jullie zo genieten van jullie wandelingen.
    En wij ook uiteraard,leuke verslagen.
    groetjes Huub & Paula.

• 06 Juni 2016 - 22:44

Marja Koldenhof:

Lieve Piet, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Heb het goed, onderweg zijnde. Lieve Antje ook voor
    Jou de felicitaties. Ontvang liefs en

• 06 Juni 2016 - 22:46

en

• 06 Juni 2016 - 22:48

kussen van Marja.
    ( .....in stukjes bericht verstuurd, sorry!)

• 06 Juni 2016 - 23:40

Margo En Wim:

Van harte gefeliciteerd Piet, ( het kan nog net)
    Hopelijk hebben jullie een mooie wandelverjaardag gehad!

• 07 Juni 2016 - 12:16

Carola:

Hoi Piet, iets te laat maar niet minder gemeend. Gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Piet en Antje, jullie reisverslag is weer super leuk om te lezen. Fijn dat jullie het zo goed hebben als pelgrim. Geniet ervan!!