Weer terug op het thuisfront - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Weer terug op het thuisfront - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Weer terug op het thuisfront

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

16 Juni 2016 | Nederland, Veghel

Jullie hebben wel even moeten wachten maar misschien dat sommigen na het laatste verslag al door hadden dat we ook gestopt waren met onze wandeltocht. In Orthez zijn we de hele zaterdagmiddag bezig geweest om onze thuisreis te boeken. Met de bus vanaf Bayonne naar Parijs, daar overstappen en verder naar Breda. Maar zoals jullie weten, reden er in Frankrijk geen treinen dus hoe kwamen we dan in Bayonne terecht? Het treinstation in Orthez was gesloten en er rijden geen bussen naar Bayonne. Via internet kwamen we op het samen rijden met iemand via Blablacar. Echt een mooie uitvinding! Op zondagochtend heeft een Franse bestuurder ons opgehaald bij het stadhuis in Orthez en nog geen uurtje later stonden we bij het station in Bayonne. Geweldig goed gegaan!
We hadden al een hotel geboekt voor een nachtje midden in het centrum. Bij de kathedraal van Bayonne heeft Piet nog een paar stempels gescoord. Hele mooie! Bayonne ligt aan een andere pelgrimsroute naar Santiago vandaar dat ze in deze kerk wel gewend zijn aan het stempelen van een pelgrimspas. Er waren bijna geen winkels open in Bayonne, best wel jammer want het was er behoorlijk druk. Maar op een gegeven moment ben je wel uitgekeken en zijn we naar het hotel gegaan. Rond 19.00 uur nog naar een restaurantje voor een maaltijd en daarna met de beentjes hoog. Volgende ochtend om 6 uur op om op tijd bij de bus te zijn.
In de buurt van het hotel was al een bar open zodat we in ieder geval een ontbijtje hadden. Daarna naar de plek waar de bus zou komen en dat duurde best wel lang. Vooral omdat wij de chauffeur van de bus al bij de bar van ons ontbijt hadden gezien. Ik werd er een beetje zenuwachtig van :). Maar er stonden meer mensen te wachten dus uiteindelijk kwam het natuurlijk wel goed!
Na een behoorlijke tocht kwamen we om ongeveer 19.00 uur aan op de verzamelplek in Parijs. Daar hadden we drie uur de tijd om over te stappen dus zijn we lekker wat gaan eten. De nachtbus viel nog niet mee omdat deze nog op ongeveer 5 plekken heeft gestopt voordat we in Nederland waren. Dus van slapen kwam niet veel! In Breda werden we afgezet bij het station waar we gelukkig al koffie konden krijgen en om 05.40 uur zaten we in de trein naar Den Bosch. Even wachten op de bus en dan ben je 's morgens om half 8 weer thuis. De rugzakken uitpakken, de was aanzetten, douchen en de kinderen en kleinkinderen zien. Fijn van genoten dus vandaar dit late bericht.
Fijn dat jullie ons al die tijd bleven volgen en de nodige berichtjes stuurden. Daar waren we blij mee! Voor nu is het dit en zien we wel of Jacobus nog iets voor ons in petto heeft.
Lieve groeten van Piet en Antje

• 16 Juni 2016 - 17:21

Gerrie:

fijn om te horen dat je weer thuis bent een hele ervaring weer achter de rug het was leuk om steeds te volgen waar jullie waren wel thuis
    e groetjes

• 16 Juni 2016 - 17:56

Gonnie:

Hallo Antje Piet, weer welkom thuis na jullie mooie en soms zware reis.
    Ik zag Piet alweer op het dak zitten, het leven gaat gewoon door. Wel even omschakelen voor jullie.

• 16 Juni 2016 - 18:11

Paula Prinssen:

Hallo Antje en Piet,welkom thuis,en een hele ervaring meegemaakt.
    Groetjes van Ons Huub & Paula XX

• 16 Juni 2016 - 23:43

Corrie En Hans:

Dag Antje en Piet, welkom thuis na weer een mooie wandelreis. Tot snel

• 17 Juni 2016 - 06:14

Geert Van Ettten:

Wanneer is de volgende reis? Ik kan niet wachten op jullie volgende reisverslagen! Ik heb in ieder geval veel leesplezier beleefd aan jullie dagelijkse belevenissen, soms met een punt van herkenning!
    Welkom thuis en rust nog maar even uit, voordat het 'gewone' leven op het werk weer door gaat, 'back to reality'!

• 17 Juni 2016 - 10:33

Carola:

Hoi Piet en Antje, Welkom thuis met een hele rugzak vol herinneringen aan deze wandeltocht. Antje tot maandag! Ik heb genoten van de reisverslagen maar ben blij je maandag weer zien:)

• 17 Juni 2016 - 14:10

Wim En Resy:

Hoi Piet en Antje,
    het zit er weer op. Jullie zijn weer thuis. We hebben ontzettend genoten van jullie verhalen.
    Nu weer even lekker aan het werk. Wij hebben nu vakantie, volgende week lekker op weg naar Sicilië.
    XXX en snel tot horens of ziens.