Boompjes tellen San Nicolás - El Burgo Ranero - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Boompjes tellen San Nicolás - El Burgo Ranero - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Boompjes tellen San Nicolás - El Burgo Ranero

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

30 April 2009 | Spanje, El Burgo Ranero

Om 7 uur vanmorgen kreeg ik al een smsje van Piet. Ik werd er wakker van en dacht: er zijn slechtere manieren om wakker te worden!
Even later kon Piet in de albergue genieten van koffie en verse croissantjes. En hij vertelde me dat er gisteravond tussen 8 en 9 uur toch nog 2 Tsjechische pelgrims arriveerden zodat hij uiteindelijk niet alleen op de kamer lag.
Rond half 8 is Piet aangelopen en toen was het bewolkt maar wel lekker weer. Hij liep tot Sahagun en heeft daar een warme chocolademelk gedronken. Verder moesten er weer boodschappen gedaan worden en heeft hij zijn rugzak verzwaard met fruit, brood, jam, vlees en water. Toch gaat het dragen van de rugzak best wel goed en heeft hij daar weinig tot geen problemen mee.
Het ging weer verder en net buiten Sahagun begint dan het pad met de vele platanen ernaast, ongeveer elke 10 meter eentje! En dan zover je kunt kijken, kilometers hetzelfde pad, dus ga je ze soms vanzelf tellen. Toen hij in Sahagun weer aanliep regende het en het was harder gaan waaien. Het heeft zo'n 2 uur gemiezerd en toen ik hem belde rond half 2 was het net weer droog. Vandaag was ik wandelen met onze buren Jan en Jannie in Limburg. Toen we onze boterhammen aan het opeten waren, heb ik Piet gebeld en kon hij ook weer eens met zijn buurvrouw spreken. Toen we het gesprek beëindigden, hing er (bij Piet) een donkere wolk en het druppelde een beetje. Piet heeft de regencape aangedaan maar achteraf bleek het niet nodig. Nu moet Piet die cape zelf achter over de rugzak heenkrijgen maar dat heeft hij inmiddels aardig onder de knie. Als we met zijn tweeën lopen helpen we elkaar daarmee. Het enige vervelende is dat hij de rugzak af moet doen om de cape te pakken.
In Bercianos del Real Camino heeft Piet een kopje koffie gedronken met een appelcake erbij vanwege Koninginnedag. Vanuit dit plaatsje ben je vrij snel in El Burgo Ranero wat vandaag het eindpunt is. Hij heeft toen eerst bij een albergue staan wachten maar die was na een uur nog niet open. Toen is hij naar de gemeentelijke albergue gegaan en daar kunnen zo'n 20 personen slapen. Op elke kamer staan 4 stapelbedden dus dat valt nog mee. Er zijn daar nog 3 andere Nederlanders en verder wist Piet niet alle nationaliteiten, maar die zijn meestal erg divers! Hij is gaan eten in het restaurant tegenover de albergue en ze waren wel met 10 pelgrims samen. Heel leuk is dat en je hoort allerlei talen en verhalen.
Morgen gaat de tocht naar Puente Villarente of Arcahueja net voor de grote plaats Léon. Het ligt een beetje aan hoe het gaat.
Intussen zijn alle foto's op de site foto's die Piet gemaakt heeft (tot Burgos). Kijk dus nog eens terug naar de vorige dagen, het is de moeite waard!

• 30 April 2009 - 21:34

Hoi Piet,:

het gaat goed he je maakt weer van alles mee, een beetje regen maar dat maakt jou niets,en op tijd een appelcake en koffie dan kan je er weer tegen aan. verder wens ik je veel succes. je zusje doei xxxx

• 01 Mei 2009 - 12:39

Huub En Paula:

Fijn dat het lopen nu lekker gaat,Wel jammer dat het weer niet zo mee wil werken.Want het is er zo mooi.
    En leuk voor jou Antje dat je ook lekkere wandelingen kan maken met je buren,voel je je toch een beetje dichter bij Piet hè.

• 01 Mei 2009 - 19:01

Frans En Gonnie:

Ha Piet. wat een prachtige foto die je in Villafranca hebt genomen!
    Wat eet jij lekker zeg, cake en croisantjes mm..
    Hopelijk gaat het nu niet meer zoveel regenen.
    Veel wandelplezier.