We mogen weer - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu We mogen weer - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

We mogen weer

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

08 Juni 2010 | Nederland, Veghel

Nog een paar weken dan rijden we met de auto naar Frankrijk. Om precies te zijn naar Vézelay waar onze pelgrimage dit keer gaat beginnen. We liepen tijdens onze tocht in 2006 de noordelijke tak van de Via Lemovicensis en willen nu de zuidelijke tak tot aan Gargilesse gaan lopen.
Er is echter een groot verschil: we gaan nu met zijn drieën! Erik, de broer van Piet, zal ons een week gezelschap houden en we verheugen ons op het weer onderweg zijn. We zullen ook dit keer geen tent meenemen en slapen in de refugio's of bij mensen thuis.
Na een kleine week zullen we Nevers bereiken en zal Erik terug reizen naar Vézelay alwaar hij met onze auto terug naar Nederland rijdt. Wij lopen dan nog ruim een week verder en zullen waarschijnlijk stoppen in Gargilesse. Dit is in totaal ongeveer 300 kilometer dus vergeleken met 2006 een "peuleschilletje"! Maar hoe vaker je onderweg bent, hoe sneller je je ritme als pelgrim oppikt.
We hopen onderweg voldoende mogelijkheden tegen te komen om jullie weer op de hoogte te houden.

• 08 Juni 2010 - 16:05

Marij.:

hoi piet en antje en natuurlijk ook erik,wij hopen dat het voor jullie weer een fantastische tocht wordt en kijken weer uit naar jullie verslag.groetjes

• 08 Juni 2010 - 16:59

Frans En Gonnie:

Hallo Antje, Piet en Erik,Heel veel sukses met de laatste voorbereidingen en we zullen zeker jullie reis weer volgen.

• 08 Juni 2010 - 17:18

Francien:

Hallo Piet en Antje.

Bedankt voor het sturen van jullie mail ,dat ik weer mee mag genieten van jullie reis verslag ,ik kijk er nu al met veel plezier naar uit.Ik wens jullie met z"n allen heel veel succes met de voorbereiding en bovenal heel veel wandel plezier.

Lieve groet, Francien.

• 08 Juni 2010 - 17:27

Ans En Rinus:

We wensen jullie veel succes en zo'n peuleschilletje is 300 kilometer toch ook niet. Kijken weer uit naar de reisverslagen.
    Groetjes

• 08 Juni 2010 - 17:54

Erna En Peer:

Hoi Antje en Piet
    Een peulenschilletje?! Wij doen het jullie niet na! Heel veel succes met de laatste voorbereidingen en wij kijken uit naar jullie reisverslagen.

• 08 Juni 2010 - 18:51

Engelberti:

Dag Antje, Piet en Erik,
    Wat fijn voor jullie! Geniet samen en nu al van de voorbereidingen. Ik wandel via de computer graag met jullie mee. Groetjes, Engelberti

• 09 Juni 2010 - 06:04

Lucia En Ronald:

heerlijk weer onderweg zijn, ik hoop dat jullie een beetje mooi weer hebben. Een stukje voorbij Nevers, maar nog vóór het racecircuit, woont een boerenfamilie geemigreerd uit denenmarken, waar ik heel lekker in hun blokhut heb geslapen. Ze zouden een schelp op de lantaarnpaal voor hun huis timmeren. Doe ze de groeten als jullie ze treffen. Groeten lucia

• 09 Juni 2010 - 06:17

Luc:

Wij wensen jullie al veel succes, maaar kunnen jullie meer exacte datums geven? Wij vertrekken 12 juli naar Frankrijk. Passeren we elkaar nog?

Groetjes
    Greta en Luc

• 09 Juni 2010 - 08:59

Harco En Corrie:

Hey luitjes
    heel veel succes voor jullie 3tjes, wij kijken er weer naar uit naar jullie prachtige verhalen en foto's. hoop dat het een droog en zonder blaren, reis wordt.

• 09 Juni 2010 - 20:14

Mari En Antoinette:

Hoi Antje en Piet.
    Jullie mogen en kunnen weer samen gaan stappen. En gezellig met z'n drietjes. Wat fijn. De voorpret is dus voor jullie begonnen.
    Veel sukses met de voorbereidingen. Wij gaan jullie weer graag volgen.
    Bon Camino en vele groetjes.
    Mari en Antoinette.

• 10 Juni 2010 - 13:35

Marie-Louise:

Hallo Antje en Piet,
    ik wens jullie ook deze keer veel wandelplezie; gezellig een weekje met z'n drietjes, toch bijzonder!!
    groetjes,
    Marie-Louise

• 10 Juni 2010 - 15:16

Marcel En Sarina:

Veel plezier en succes onderweg, enne....let een beetje op Erik, die is niet gewend om echt door te lopen!!
    Ik kan het weten...;-)

• 11 Juni 2010 - 14:59

Wim En Resy:

Hoi Piet en Antje,
    we zijn weer heel benieuwd naar jullie reisverhalen en gaan ze zeker volgen. Geniet weer van de vrijheid tijdens het wandelen!!!

Groetjes,
    Wim en Resy

• 12 Juni 2010 - 07:11

Corrie:

Hoi Antje, Piet en Erik
    Weer heel veel plezier toegewenst met het SAMEN wandelen en Erik succes met het oefenen voor de tocht naar Heeswijk. Nee grapje veel succes en plezier voor jullie alle 3 en we bedanken jullie nu alvast voor de mooie verhalen die we hier straks weer zullen lezen.

• 13 Juni 2010 - 17:19

Huub EnPaula:

Even de 300 kilometers lopen,of het niks is.Maar voor jullie is dat zo.
    En nog succes met de verdere voorbereidingen.
    En we volgen de fantastische reis die dat wordt voor jullie.Heel veel wandel plezier.

• 14 Juni 2010 - 12:43

Anneke:

Piet en Antje, Wat geweldig om weer onderweg te gaan! Het pelgrimeren laat jullie niet los - ik begrijp dat goed. Heel veel succes gewenst en ook Erik, die een week met jullie mee gaat. Ik wens jullie een heel goede tocht toe. hartelijke groeten, Harry en Anneke

• 15 Juni 2010 - 19:05

Jan En Jannie:

Hoi buurtjes,
    we wensen jullie natuurlijk weer een prachtige reis samen met de derde pelgrim,een heel nieuwe ervaring voor jullie allemaal!
    We zien elkaar hier thuis nog wel maar toch vanuit deze site ook veel succes en we zien uit naar jullie verslag.

• 18 Juni 2010 - 14:57

Kees En Petra:

heel veel succes nu met de voorbereidingen, en natuurlijk met jullie tocht!!!we vinden het leuk deze weer te kunnen volgen via deze weg!
    houdoe!

• 25 Juni 2010 - 21:06

Lydia:

Hallo,
    Ik ken jullie niet maar Erik wel. Ik wil jullie samen veel plezier wensen met jullie tocht door Frankrijk. Geniet er van. En Erik, de zonnebrand niet vergeten????
    Liefs, Lydia