Eindelijk zon - Reisverslag uit Condom, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Eindelijk zon - Reisverslag uit Condom, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Eindelijk zon

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

03 Juni 2016 | Frankrijk, Condom

Gisteren was nog een heftige dag. Het heeft wel niet geregend maar de paden waren nog niet droog. We vertrokken om 10 over 7 en genoten van de rust. In de Gîte waar we vandaan kwamen, sliepen wel ongeveer 25 pelgrims dus fijn als je nog maar alleen op pad bent. Het was wel nog erg bewolkt maar niet koud. Het lopen gaat goed en om half 10 zitten we aan de eerste koffie in Miradoux. Brood kopen en weer verder. De route gaat van het asfalt af een kleipad op. Nou zo erg hadden we het nog niet meegemaakt. Van links naar rechts glibberen om de beste weg te zoeken en intussen wel overeind blijven. Eerst een heel stuk klimmen en daarna afdalen, daar doe je wel een tijdje over. Beneden aan het pad staat een metalen schraper waar je de modder van je schoenen kunt halen. Maar die zit al helemaal vol dus kun je je voorstellen hoe het eerste stuk asfalt eruit ziet!
Meteen daarna kun je in een dorpje koffie drinken, het was er druk en we hebben gezellig gekletst met Frank, Beatrijs, Demi en Bruce. Verder over asfalt en af en toe een modderpad. Vermoeiend lopen! Eindelijk komen we aan een drukke weg en zien we Lectoure liggen. We zijn er bijna, jaja. Dan is het nog minstens een uur lopen! De berg op in dit geval en we komen puffend op het plein bij de VVV aan. Eerst een stempel dan een cola en dan naar de Gîte. Daar zijn we met 3 pelgrims, niet druk dus. We eten 's avonds in een klein restaurantje waar je alle brocante binnen ook kunt kopen. Echt heerlijk gegeten en genoten van speciale gerechten!
Vandaag was een mooie en zonnige dag! De paden zijn dan minder nat en je kunt lekker buiten eten. Dat hebben we dan ook gedaan. We hebben niet het pad naar Romieu genomen maar naar Castelnau. Daar kwamen we Henk weer tegen. Omdat er geen plek was om te slapen zijn we opgehaald door Claire die een Gîte in Condom heeft. Mooi plekje en heerlijk samen met haar gezin gegeten. Eerst een aperitief en dan eten. Bijzonder dat je op deze manier bij mensen in huis bent!
Het wordt tijd om hier de lamp uit te doen, het is al bijna half 11. Dus al lang pelgrimsbedtijd!
Tot de volgende keer, lieve groet van Piet en Antje

• 03 Juni 2016 - 22:51

Gonnie:

Antje en Piet, wat leuk om jullie belevenissen te lezen , veel wandelplezier nog.

• 04 Juni 2016 - 09:06

Reini:

Piet, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ook felicitaties voor Antje en wandel nog een hele fijne tijd met elkaar!

• 04 Juni 2016 - 13:45

Petra:

Piet, alvast gefeliciteerd met je verjaardag!
    Leuk om jullie te volgen.
    Toch fijn voor jullie om dit samen weer te doen. Veel succes met 't lopen!
    groetjes, Kees en Peet

• 04 Juni 2016 - 17:16

Gerrie:

leuk om te horen dat het goed gaat toch een hele wandeling per dag nou ik zou zeggen nog een fijne wandeling en we horen weer tot gauw