Eindelijk taart voor de verjaardag - Reisverslag uit Miramont-Sensacq, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Eindelijk taart voor de verjaardag - Reisverslag uit Miramont-Sensacq, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Eindelijk taart voor de verjaardag

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

08 Juni 2016 | Frankrijk, Miramont-Sensacq

Die ochtend is het nog bewolkt en vochtig maar wel droog. We hebben alweer een goed ontbijt met zelfs een plakje ontbijtkoek erbij. Die hebben we nog nergens gezien. We lopen naar de route en moeten even langs een drukke weg. Maar pelgrims zijn inventief en maken een pad naast de weg. Wel zo veilig! Het is fijn lopen met bewolking en de route voert weer over paden door velden en bossen. Het is wel opvallend dat we iets meer over asfalt lopen. In Lelin-Lapujolle drinken we koffie met een klein stukje appelcake. Daar zitten ook 2 pelgrims uit Nieuw-Zeeland waar we gezellig mee praten. Hij heeft een Nederlandse vader en Piet geeft hem een stel klompjes. Een mooi aandenken aan het land van zijn vader. We lopen ook nog langs een treinspoor waar wij eerst op een boomstam lunchen. Dan nog een eindje over een graspad, erg warm. We komen Barcelonne-du-Gers binnen en omdat het nog vroeg is, gaan we eerst wat drinken. Piet gaat intussen naar de kerk kijken en bij de Marie een stempel halen. Dan gaan we, denken we, naar de goede brug maar dat klopt niet. Een vriendelijke meneer belt voor ons naar het logeeradres en legt uit hoe we er moeten komen. Daar worden er heel gastvrij ontvangen en doen we onze gewoonlijke pelgrimszaken. Dan lekker uitrusten en pas om half 8 eten. En het is nog veel meer dan gisteren! We zitten echt tot het randje vol en dan moet het toetje nog komen. Een taartje van soesjes met chocolade en slagroom. En als ik vertel dat er nu eindelijk taart is voor een jarige dan komen er nog kaarsjes op ook! Fijne verjaardag!

• 08 Juni 2016 - 21:51

Anita Van Kraaij En Poef:

wie er jarig weet ik even niet, misschien gemist. Van harte proficiat en leuk te zien dat er dan ook nog spontaan taartjes worden geserveerd.

• 09 Juni 2016 - 09:05

Ans Van De Wetering:

Piet alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. En leuk dat jullie nog hebben gedacht aan de verjaardag van ons Mam. Veel wandelplezier verder. En hier blijven we uitkijken naar de verslagen van alles wat jullie meemaken. Groetjes Ans

• 09 Juni 2016 - 20:20

Engelberti:

Beste Piet en Antje,
    Piet van ganser harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Vier hem samen met Antje en geniet van het mooie weer, de natuur en alle leuke ontmoetingen.
    Tot gauw en een hartelijke groet voor jullie beiden, Engelberti