Eindelijk zon Arcahueja - Villar de Mazarife - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Eindelijk zon Arcahueja - Villar de Mazarife - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Eindelijk zon Arcahueja - Villar de Mazarife

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

02 Mei 2009 | Spanje, Villar de Mazarife

Iedereen stond vanmorgen vroeg op dus deed Piet maar mee en hij bleek ook de snelste. Om 7 uur liep hij, zonder een flink ontbijt, aan naar Léon. Daar wilde hij om kwart voor 9 zijn want om 9 uur begon de mis. Deze duurde ongeveer 25 minuten en toen zijn ze pas in een bar een kop koffie gaan drinken en een broodje gaan eten. Rond half 11 trok Piet verder door Léon en het duurt behoorlijk lang voor je deze stad uit bent. Vlak daarna kom je al in Virgin del Camino met de moderne kerk maar toen was het al kwart over 12. Terwijl hij tegenover de kerk op het plein zijn brood op at, arriveerde er een bruidje bij de kerk. Was een mooi gezicht volgens Piet. De 2 Brabanders Wim en Theo kwamen voorbij lopen, of zoals Piet het noemt laagvliegen, toen Piet bijna klaar was met eten. Hij is ongeveer 10 minuten later aangelopen maar heeft hen pas weer bij het eindpunt getroffen.
Vanaf Virgin del Camino begint de Páramo een erg mooi landschap. Helaas stonden er nog maar weinig bloemen en struiken in bloei dus dat was balen. Net een kleine week te vroeg!
In Chozas de Abajo heeft Piet in de bar een cola gedronken. De vorige keer was deze bar 's morgens nog gesloten. Daarna was het nog een dik uur lopen en kwam hij om kwart over 4 aan in Villar de Mazarife. Vorige keer hebben wij bij de albergue de Jésus koffie gedronken uit de automaat, nu slaapt Piet daar. En de beide Brabanders zaten al te wachten en vroegen waar hij bleef! Maar Piet laat zich echt niet opjutten en loopt gewoon zijn eigen tempo. In vergelijk met het begin betekent dat nu wel dat hij zowat de hele dag alleen loopt. In het begin met Ineke en Ellen en Laurence ging dat de hele dag door zo: Dan kwam de ene voorbij en later haalde je die weer in en liep je soms een stuk samen op. Of je dronk eens samen ergens koffie of fris. Piet vindt het wel jammer dat dat voorbij is, maar je kan het niet veranderen.
Hij heeft de gewone pelgrimsbeslommeringen afgewerkt en heeft jodium op de blaar van het touwtje gedaan. Het touwtje is eruit gegaan en het vel een beetje losgekomen maar het ziet er verder goed uit. Hij heeft er in ieder geval tijdens het lopen geen last van. Wel nog steeds van het scheenbeen maar het wordt gelukkig niet erger. We denken nog steeds dat het aan het wisselen van de zooltjes ligt en hopen dat het de komende week beter wordt.
Morgen wil hij naar Hospital de Órbigo lopen. Dat is niet zo ver maar alle kleren dienen weer eens gewassen te worden en dan heb je wat tijd nodig. Ik meen me van de vorige keer te herinneren dat er een wasmachine is dus dat zou handig zijn. Het is namelijk ineens geweldig weer geworden daar in Spanje. Vandaag de hele dag zon en voor het gevoel wel 28° ( volgens weer.nl 22° ) en dat loopt toch wel erg fijn.
Piet maar ook ik natuurlijk, wil iedereen bedanken voor alle berichtjes die er steeds geplaatst worden. Piet kan ze niet altijd lezen en soms lees ik ze ook wel eens voor. Ik kijk elke dag of er iets geschreven is en lees dit dan vaak glimlachend. Velen schrijven dat het zo knap is dat we dit samen doen. Het is ook erg fijn omdat ik zo het gevoel heb de tocht mee te "lopen". Maar toch moeten we het ook ieder op onze eigen manier alleen doen, Piet in Spanje en ik in Nederland.

• 02 Mei 2009 - 21:43

Marij :

het is ook hardstikke knap wat jullie doe , piet daar en antje hier.er zijn er genoeg die dat niet zouden kunnen ,piet veel succes verder met het lopen en antje met de verslagen .wij zijn trots op jullie doei marij

• 03 Mei 2009 - 10:31

Marcel En Sarina:

Zegguhhh Piet kun je wat van dat mooie weer hiernaartoe sturen, het wordt nml weer een stuk slechter!!!
    Succes met lopen en Antje....je had schrijfster moeten worden.

• 03 Mei 2009 - 12:03

Miriam:

Hoi Piet,

Fijn dat het weer nu een beetje beter word. Dat loopt inderdaad een stuk makkelijker denk ik. Het scheelt voor ons Antje natuurlijk wel dat jullie dit stuk ook al samen hebben gelopen zodat ze weet hoe het er allemaal uitziet en wat je tegen komt. Ook is het dan verassend als ze van jou hoort dat er toch dingen veranderd zijn. Ronnie en ik zijn vanochtend bij je dochter op verjaardag geweest, dus jij ook gefeliciteerd in het verre Spanje. Succes met je tocht en tot gauw.

groetjes Miriam

• 17 Mei 2009 - 07:39

Piet En Antje :

Luc en Greta schreven:
    Hallo Piet en Antje,
    Na de beslommeringen van de afgelopen weken met het overlijden van Greta's vader is er goed nieuws te melden. Sarah van Martijn is bevallen van een gezonde baby hun vierde, en wederom een meisje! Merlin is haar naam. We zijn samen nu de trotse grootouders van vijf kleinkinderen en ... allemaal meiden! Dat beloofd wat voor de toekomst als ik Wim Sonneveld mag geloven.
    Verder: We volgen de berichtgeving dagelijks en we zijn steeds meer onder de indruk van het geweldige team dat jullie vormen.