Langs de weg van dorp naar dorp - Reisverslag uit Grijó, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Langs de weg van dorp naar dorp - Reisverslag uit Grijó, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Langs de weg van dorp naar dorp

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

10 Mei 2023 | Portugal, Grijó

Woensdag 10 mei 2023

São João da Madeira - Grijó 19 km

De titel van vandaag dekt eigenlijk wel de hele wandeling. Het is een lange weg van aaneengeregen dorpen en steden en een klein stukje Romeinse weg. Dus kortweg gezegd was het geen sprankelende tocht!

We waren om kwart over 6 op weg en konden al snel bij een bakker lekker ontbijten. Ze hebben hier heerlijke broodjes met kaas maar zonder boter. Wat zullen we slank worden, haha. Verder op de weg klimmen en na een paar bochten zijn we het spoor bijster. Piet kan het helaas ook niet goed zien op Komoot. Dan Google erbij en met ongeveer 10 minuten zitten we op het goede pad. Langs een grote en drukke weg met aan het einde een cafeetje voor koffie en pastel de Nata.

De weg klimt en daalt en gaat voornamelijk rechtdoor. Voor ons tot ongeveer 1 km voor het eindpunt voor een volgend broodje met kaas. Dat was nodig! Dan verder langs de weg waar je op moet letten om niet omver gereden te worden. En dus lopen we de herberg gewoon voorbij[e-1f926][e-1f3fc]‍[e-2640]️Gelukkig is een meneer zo vriendelijk om ons daarop te wijzen. In de herberg zijn al heel wat bedden bezet daarom eigenen wij ons ook maar een bed toe. We douchen en doen de was. Intussen arriveren ook Gea en Elsa uit Nederland en Nicola en Ann uit Nieuw Zeeland. Alle anderen lijken pelgrims uit Portugal.

Rond 15.00 uur worden we ingeschreven, krijgen een stempel en uitleg over de herberg. Vanavond bij de buren (restaurant) wat eten en op tijd de benen plat. Morgen komen we in Porto aan!

Groetjes Piet en Antje

• 10 Mei 2023 - 16:45

Wim En Margo:

Al mooie dagen gehad en al flink wat kilometers in de benen.

Geniet er elke dag van en veel succes de volgende dagen,

hopelijk met een goeie temperatuur en zonder regen.

• 10 Mei 2023 - 17:40

Luc En Greta:

Als jullie zo door de dorpjes lopen, is er dan veel leven, of lijkt het wat uitgestorven , omdat de meesten elders werken ? Zijn jullie nog scholend schooltjes tegengekomen? Maar mogelijk gaan kinderen in een grotere stad naar school.

in ieder geval voor ons gezellig om zo mee te lopen.

Het weer zal daar in ieder geval droger zijn dan hier. Want tussen de buien door is het hier af en toe droog.

succes maar weer voor morgen. Porto is al bekend voor jullie.

liefs uit Rooi,

Luc en Greta

• 10 Mei 2023 - 18:29

Kitty:

fijn vooruitzicht, Porto en het vervolg…

• 10 Mei 2023 - 21:44

Gonnie En Frans:

Wat heerlijk om jullie wandelbelevenissen te volgen Antje en Piet!

• 14 Mei 2023 - 20:20

Mientje Van De Graaf:

Fijn om jullie te kunnen volgen, geniet van jullie tocht.

Groetjes Mientje