Naar huis - Reisverslag uit Vigo, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Naar huis - Reisverslag uit Vigo, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Naar huis

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

21 Mei 2023 | Spanje, Vigo

Zondag 21 mei 2023

Vigo

We slapen lekker uit, vandaag wordt er niet gewandeld. Na een ontbijtje lopen we terug naar het hotel. We hebben 2 nachten bijgeboekt en vragen bij de receptie of we een andere kamer krijgen. Nee het blijft gewoon dezelfde dus kunnen de rugzakken blijven staan.

Op naar de kathedraal voor een stempel. De zondagse viering is nog bezig dus we moeten wachten. Piet gaat even bij de haven kijken en ik blijf bij de kathedraal zitten. Veel lopen lukt echt niet! Als hij terug is, denk ik dat de viering is afgelopen maar dat klopt niet. Eerst maar wat drinken dan, vers sinaasappelsap. We zien op verschillende plekken pelgrims lopen, bijna allemaal met hun telefoon in de hand om de weg te vinden. Piet gaat naar de kathedraal voor de stempel, de laatste. We willen graag churros eten maar we horen dat die gaat sluiten. Jammer! Dan terug naar de haven om vis te eten. Smaakt heerlijk! Terug naar het hotel want ik heb nu echt behoorlijk pijn. We lopen via een andere weg die wat vlakker is. En door een mooi park zien we. Nog een bochtje en een stukje omhoog en ……….. dan staan we oog in oog met de Nieuwzeelandse Ann en Nicola. Wat een weerzien zeg, wie had gedacht dat je elkaar zomaar treft in zo’n grote stad. Heel erg leuk! Zij moeten wachten op de zoon van Nicola en vinden het erg jammer om te horen dat ik zoveel pijn heb. En we vertellen dat we naar huis gaan. Dat, lieve volgers, hebben we jullie nog niet verteld. Dinsdag 23 mei vertrekken we met de bus uit Vigo via de noordkant van Spanje en over Parijs naar Eindhoven. Thuis ga ik een afspraak met de huisarts plannen om te onderzoeken waar die pijn (nog steeds) vandaan komt. Tot die tijd blijven we in Vigo. Ik lees veel met het been omhoog en Piet kan af en toe wat sightseeing doen.

Bedankt dat jullie elke dag mijn verhaal wilden lezen en af en toe reageerden. Heel erg lief en ondersteunend. Misschien tot een volgende keer, Piet en Antje

• 21 Mei 2023 - 17:47

Luc En Greta:

Dag lieve Antje en Piet, ja, jammer …..dat jullie tocht eerder moet stoppen….verder zal gaan in Veghel…Hopelijk is het een oplosbaar probleem en Soete rust in de tussentijd ook zijn werk.

Dank in ieder geval voor de mooie verslaglegging en de tijd en moeite die je hiervoor telkens hebt gedaan, zodat we telkens een beetje mee visueel konden mee lopen… zojuist zagen we op Kruispunt nog een stuk van de camino.

Voor nu, sterkte en hopelijk nog een paar dagen genieten van het stadje en de voorbijkomende pelgrims, en een goede reis terug.

• 21 Mei 2023 - 17:48

Kitty:

Wat ontzettend sneu voor je en jullie! Hoop dat je terugreis voorspoedig gaat en dat je snel herstelt.

• 21 Mei 2023 - 18:30

Lianne :

Hoi Antje en Piet,

Jammer dat jullie je wandeltocht eerder moeten beëindigen.

We hebben genoten van jullie verhalen, geniet nog even van Vigo en een goede reis terug naar huis!

Beterschap met de knie en tot gauw!

• 21 Mei 2023 - 18:43

Bertie En Reini :

Wat jammer Antje, dat jullie de tocht weer moeten afsluiten en naar huis gaan. En vervelend dat die pijn....ik ken het.

Bedankt voor je mooie verhalen.

Groetje en goede thuisreis.

• 21 Mei 2023 - 18:43

Corrie :

Wat jammer dat het wandelen niet meer lukt. Toch mooi dat jullie weer veel wandelvrienden hebben ontmoet. Geniet nog ff in Vigo en hopelijk gaat het na onderzoeken thuis weer snel beter. Bedankt voor de mooie verhalen. Op deze manier liepen we in gedachten met jullie mee. Groetjes Corrie

• 21 Mei 2023 - 19:24

Corrie En Hans:

Mooi mee kunnen wandelen met jullie. Jammer dat het met pijn moet eindigen. We wensen jullie nog een paar fijne dagen en een goeie reis naar huis.

Groeten Corrie en Hans

• 21 Mei 2023 - 19:26

Resy Van Gils:

Hoi Piet en Antje,

wat jammer dat je die laatste dagen niet meer hebt kunnen lopen. Ik snap dat je daar ontzettend van baalt.

Maar wel fijn dat het dan toch op deze manier kon en dat jullie elke keer weer samen in het volgende plaatsje waren. Ik vind het zo ontzettend knap wat jullie doen!

We hebben met het gezin de afgelopen dagen in Europapark rond gesjouwd. Ook ontzettend vermoeiend, maar wat jullie doen, petje af!!

Een hele goede thuisreis en weer op naar de volgende verhalen!!

Dikke knuffel! Wim en Resy

• 21 Mei 2023 - 19:33

Francien Dortmans :

Wat jammer dat jullie niet verder kunnen wandelen maar gezondheid gaat boven alles.

Dank je wel , dat we weer mee mochten genieten .

Goede terug reis.

• 21 Mei 2023 - 20:09

Josefine Opsteeg:

Hoi Antje en Piet, mooi dat jullie al zo'n stuk samen hebben kunnen doen! Balen dat jullie niet verder kunnen door zo'n vervelende knie!!! Gauw iets aan laten doen......en dan later afmaken. Nog een fijne tijd gewenst in Vigo en een voorspoedige thuisreis. Lieve groetjes Josefine

• 21 Mei 2023 - 20:14

Jannie En Jan:

Wat jammer dat jullie reis nu al gaat eindigen.

Het was toch n bijzonder geslaagde tocht ,zo hebben we kunnen lezen.

Zo veel mooie dingen gezien en veel speciale ontmoetingen gehad.

Een goede reis naar huis.

Tot snel!!

• 21 Mei 2023 - 20:45

Nol En Margareth:

Lieve Antje en Piet,

Wat jammer dat jullie de reis niet af kunnen maken. En wat sneu Antje dat je zoveel pijn hebt.

Wij wensen jullie toch nog een fijn verblijf de laatste dagen daar. En goed terugreis.

Hopelijk valt het allemaal mee met je knie.

Veel liefs van ons.

• 21 Mei 2023 - 23:52

Rein En Annemieke :

Fijn dat we tot nu mee mochten lezen met jullie

prachtige tocht tot nu toe.

Een hele goede en veilige thuisreis, beterschap en snel tot ziens.

Groetjes van ons.

• 22 Mei 2023 - 08:16

Engelberti:

Dag Piet en Antje

Wat een teleurstelling voor jullie. Jammer dat jullie je reis moeten afbreken. Ik heb genoten van de reisverhalen en mooie foto's. Een voorspoedige terugreis en Antje van ganser harte beterschap. Groetjes voor Julie beiden. Engelberti

• 22 Mei 2023 - 13:15

Ankie:

Het was weer een genot om je verslagen te lezen Antje. En het was een mooie tocht met waardevolle ontmoetingen. Hopelijk genieten jullie van deze laatste dag in Vigo. Goede terugreis, beterschap en tot ziens weer in Veghel [e-1f917]