Zoveel routes - Reisverslag uit Vigo, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Zoveel routes - Reisverslag uit Vigo, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Zoveel routes

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

21 Mei 2023 | Spanje, Vigo

Zaterdag 21 mei 2023

Sabarís - Vigo 24,1 km

Vanmorgen blijf ik nog liggen als Piet vertrekt. Rond half 8 word ik weer wakker en zorg dat ik alle ochtendzaken afhandel. Ik ontbijt en zie een aantal pelgrims vertrekken. Omdat ik toch tijd genoeg heb, doe ik de afwas. Dat scheelt toch weer voor degenen die de herberg moeten poetsen. Dan naar een cafeetje voor koffie. Als ik vraag naar WiFi blijkt een van de bezoekers Engels te kunnen. Aan hem vraag ik waar de bus stopt. Dat blijkt gelukkig maar een paar honderd meter verder te zijn. Groot is mijn verbazing als ik in het bushokje Suzanna en Sven aantref. Ze hebben het moeilijk. Suzanna heeft een flinke blaar en Sven heeft zijn oren erg verbrandt.

Misschien nog even uitleggen dat we hen gisteren in de herberg troffen en later in het restaurant waar wij aan het eten waren. Dat was onverwacht een gezellige avond met nog zo’n 6 andere pelgrims. Daardoor kreeg ik het gevoel dat ik er toch nog bij hoorde ook al kon ik niet wandelen. Heel erg fijn!

Met de bus was ik best snel in Vigo. Ergens een cola drinken en kijken hoe ik bij het hotel kan komen. Daar mocht ik al vanaf 12.00 uur inchecken. Zo kon de rugzak iig alvast achterblijven. Met Piet gebeld en afgesproken dat ik bij de kathedraal van Vigo op hem zou wachten. Eerst wat eten en dan op mijn gemak naar de kathedraal. Op het plein ervoor was het erg druk en er speelde een man op een doedelzak. Ik zit nog maar amper 10 minuten of Petra en Andy komen het pleintje opgelopen. In zo’n grote stad elkaar gewoon voor de kathedraal treffen, hoe bijzonder. Was het met Piet ook maar zo gemakkelijk gegaan.

Hij belde dat hij ergens liep en geen kathedraal zag. Het zou nog ongeveer 3 km zijn dus een drie kwartier lopen. Ik zag al een aantal pelgrims langs komen en bleef maar wachten. Piet belde zelf iets na drieën dat hij geen idee had waar hij zat. Ik probeerde op Google te kijken waar hij was. Je hebt geen internet was de boodschap, ggggrrrrr! Bij een cafeetje bestel ik wat drinken en vraag naar de WiFi. Eindelijk kan ik kijken waar Piet is en ik schrik ervan. Bijna aan de andere kant van de stad! Hoe leid ik hem met een bijna lege telefoon naar de kathedraal? Gelukkig zie ik dat hij bijna bij het busstation is. Daar loopt Piet naartoe en ik ook, die weg ken ik inmiddels. Het kost me door de pijn best wel moeite om er te komen. Maar het lukt en ik bel waar hij ergens zit. We vertellen allebei wat we zien maar er zijn geen overeenkomsten. Ik word er moedeloos van[e-1f972]Ineens snappen we allebei dat hij aan een andere kant het station binnen is gekomen. Door binnen de richting naar het busstation te volgen zie ik eindelijk het petje met Piet eronder uit de deur komen. Opluchting hoor (van mijn kant)!!

We drinken eerst iets en dan hoor ik dat Piet wel 31 km gelopen heeft. Als we in het hotel zijn en in het routeboekje kijken, beseffen we dat er wel 3 verschillende routes zijn naar Vigo. Waar Piet heeft gelopen was het erg mooi maar op een gegeven moment had hij de route in Komoot niet meer aan moeten houden. Maar dat is natuurlijk achteraf! Voor nu lekker naar het hotel, douchen en in de avond samen met Petra en Andy eten bij de Italiaan.

Groetjes Piet en Antje


  • 21 Mei 2023 - 20:05

    Jannie:

    Woww, Piet toch.

    31 km is niet niks. Gelukkig toch nog elkaar gevonden. Vast wel n opluchting lijkt me.

    Jullie weten wel hoe bang ik altijd ben om te verdwalen

    N mooi verhaal voor later !

    Nu maar lekker gezellig n hapje eten met t andere koppel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Piet en Antje

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 130572

Voorgaande reizen:

27 April 2024 - 01 Juni 2024

Camino del Norte deel 2

04 Mei 2023 - 23 Mei 2023

Caminho Português (Coimbra-Santiago de Compostela)

07 Juni 2022 - 22 Juli 2022

Via Tolosana

16 Augustus 2019 - 13 September 2019

Via Regia (Ökumenischer Pilgerweg)

08 Juni 2018 - 29 Juni 2018

Caminho Fátima/Português

04 Juni 2017 - 30 Juni 2017

Camino Aragonés

30 Mei 2014 - 17 Juni 2016

Via Podiensis

24 Mei 2013 - 03 Juni 2013

Camino Finisterra

17 September 2012 - 05 Oktober 2012

Caminho Português

11 Juni 2011 - 21 Juli 2011

Camino del Norte

26 Juni 2010 - 11 Juli 2010

De weg via Nevers

07 April 2009 - 16 Mei 2009

Weer op weg

31 Augustus 2008 - 29 September 2008

Van Vézelay naar Le Puy en Velay

Landen bezocht: