Lopen en taxi - Reisverslag uit Mougás, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Lopen en taxi - Reisverslag uit Mougás, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Lopen en taxi

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

18 Mei 2023 | Spanje, Mougás

Donderdag 18 mei 2023

A Guarda - Pedra Rubia 21 km

Eerst nog even vertellen dat we gisteren gezellig met Petra en Andy hebben gegeten. Het lopen daarna was erg moeizaam. Vanmorgen moest ik helaas beslissen om niet te wandelen. Samen met Piet ontbeten en hem daarna uitgezwaaid, hij loopt en ik ga met de taxi. De pijn is te erg om nu door te gaan. Het is vreemd om alle pelgrims te zien vertrekken en alleen over te blijven in de herberg. Ik voelde me zelfs eenzaam. Van Piet had ik intussen gelukkig al een berichtje gekregen dat hij bij de eerste koffie was. Rond half 10 was ik klaar met het alleen zijn! Rugzak op de rug en rustig aan naar het centrum lopen. Daar eerst lekker koffie gedronken. Op weg daar naartoe zag ik dat er diverse winkels open waren. Een eindje voorbij de bakkerij is een Farmacia open: Ibuprofen pillen kopen. Hopelijk helpen die genoeg om morgen rustig aan weer te wandelen. Even afwachten maar.

Intussen heb ik ons slaapadres al een paar keer gebeld om te kijken of ik eerder in kan checken. Er neemt niemand op. Ik zie op de website van de camping wel dat de supermarkt nog niet open is. Dus naar de volgende bar om Piet te bellen. We waren namelijk van plan om op de camping te koken. We besluiten om dat niet te doen maar in het restaurant wat te eten. Ik zit op de plek waar we gisteren de taxi standplaats zagen. Daar vlakbij is een supermarkt en ik ga toch wat inkopen doen. Met de tas in de hand is het 10 meter lopen naar de taxi. Nog geen 5 minuten later zijn we onderweg naar de camping. We rijden een heel stuk langs de route en ik zie veel pelgrims langs de weg lopen, Piet niet. Ben ik toch een stukje over de camino gekomen[e-1f60a]

Daar is de bungalow nog niet klaar, waarschijnlijk over een uurtje. In het restaurant kan ik daarop wachten. De camino komt langs de camping want het is een komen en gaan van pelgrims. Ik zie een Mexicaanse pelgrim die vanmorgen is vertrokken en ze kijkt heel verbaasd. Maar dan weet ze het weer.

Om half een is Piet er ook en nemen we samen een lekkere smoothie. De route was inderdaad veel langs de weg. Maar verder was alles goed gegaan. We krijgen de sleutel van de bungalow en gaan ons installeren. Verder rustig aan vanmiddag en genieten van de zee!

Tot morgen en de groetjes van ons.


  • 18 Mei 2023 - 16:33

    The Yearwoods:

    Kusjes voor jullie! [e-2764]️


  • 18 Mei 2023 - 16:51

    Jan:

    Jammer dat het lopen echt niet ging Antje. Heel verstandig om je knie wat extra rust te gunnen. Hopelijk gaat de Ibuprofen ook helpen.


  • 18 Mei 2023 - 16:56

    Jannie:

    Ik zie n mooi vakantiehuisje op de foto met uitzicht op de zee.

    Dat brengt mij ook in vakantiestemming!

    Ik hoop dat de ibuprofen al wat verbetering van de pijnklachten geeft.

    Fijne avond buurtjes


  • 18 Mei 2023 - 20:26

    Luc En Greta:

    Hoi Antje, ook wij duimen ervoor dat je morgen weer kan stappen. Waarschijnlijk draag je al een knieband of zwachtel ? Is anders ook mogelijk een extra steun. Hielp ons wel als de knie overbelast was.

    in ieder geval een mooi plekje om effen te relaxen vandaag.

    liefs van ons.


  • 18 Mei 2023 - 20:56

    Kitty:

    Potverdorie Antje dat is balen! Zorg goed voor jezelf….


  • 18 Mei 2023 - 21:34

    Annemieke:

    Da's balen verdorie.

    We hopen dat de pijnstillers wel gaan werken.

    Sterkte voor morgen, en hopelijk gaat het dan weer beter.[e-1f91e][e-1f340]


  • 18 Mei 2023 - 22:13

    Frans En Gonnie:

    wat vervelend Antje van je pijnlijke knie, hopelijk herstelt het snel met ibuprofen! En Piet het is ook veel gezelliger om samen met Antje te lopen hè! Het beste voor morgen[e-1f340]


  • 18 Mei 2023 - 22:42

    Nol En Margareth:

    Wat jammer Antje, maar goed dat je besloten hebt om niet te lopen. Even herstellen.

    Wel een mooi plekje dat huisje!

    Hopelijk gaat het snel weer beter met je.

    Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Piet en Antje

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 130574

Voorgaande reizen:

27 April 2024 - 01 Juni 2024

Camino del Norte deel 2

04 Mei 2023 - 23 Mei 2023

Caminho Português (Coimbra-Santiago de Compostela)

07 Juni 2022 - 22 Juli 2022

Via Tolosana

16 Augustus 2019 - 13 September 2019

Via Regia (Ökumenischer Pilgerweg)

08 Juni 2018 - 29 Juni 2018

Caminho Fátima/Português

04 Juni 2017 - 30 Juni 2017

Camino Aragonés

30 Mei 2014 - 17 Juni 2016

Via Podiensis

24 Mei 2013 - 03 Juni 2013

Camino Finisterra

17 September 2012 - 05 Oktober 2012

Caminho Português

11 Juni 2011 - 21 Juli 2011

Camino del Norte

26 Juni 2010 - 11 Juli 2010

De weg via Nevers

07 April 2009 - 16 Mei 2009

Weer op weg

31 Augustus 2008 - 29 September 2008

Van Vézelay naar Le Puy en Velay

Landen bezocht: