Harde wind - Reisverslag uit Angeiras, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Harde wind - Reisverslag uit Angeiras, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Harde wind

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

12 Mei 2023 | Portugal, Angeiras

Vrijdag 12 mei 2023

Porto - Angeiras 19,5 km

Met 6 personen in een kamer slapen vraagt om een open raam. Maar wat een lawaaiige straat is het. We slapen allebei best onrustig. Het voelt prima om rond 10 over 6 de deur achter ons dicht te trekken. Piet heeft het stuk door de stad naar de kust in Komoot gezet. Maar eerst is er natuurlijk koffie en een broodje kaas. En ook op dit uur van de ochtend is het een komen en gaan van mensen. De meesten komen voor het werk koffie drinken en wat eten. En vaak een cakeje of ander zoetigheid. Sommigen waarschijnlijk elke dag, die hoeven niet eens meer te bestellen. Dan gaan we op weg voor 7 km stad. Zowat de hele tijd langs een scherm want er wordt druk aan de weg gewerkt. Net voor het park is een cafeetje wat open gaat, we moeten allebei naar het toilet[e-1f605]

Later lopen we door een prachtig groot park. Met vijvers, wandelpaden en loslopende kippen met kuikens. Echt mooi zo vlak bij de zee. Vanuit het park staan we daar ineens! Het waait enorm hard dus de zee is erg wild. Maar prachtig! We volgen de gele pijlen weer net als vele andere pelgrims. Ik word er wat onrustig van. Waar vindt iedereen een slaapplek? Maar ik laat het los en geniet van het wandelen langs de zee. Na het eerste stuk, 4 km, lassen we een sanitaire pauze in. En we eten onze banaan op. Lekker ff zitten en naar de zee luisteren.

Verder over de houten loopplank (zie foto’s) die tussen het strand en de weg is gemaakt. Het waait steeds harder en dat maakt een enorm kabaal. Het petje moet strak om de oren anders raken we het kwijt. De loopplank slingert mooi langs de zee en brengt ons naar Angeiras. Eindelijk een dorpje zodat we de wind even kwijt zijn. We eten in een restaurant een luxe broodje. Met rosbief en ei, echt super lekker. Cola erbij en er wordt brood met een tonijnplankje geserveerd. Maar dat zullen we straks wel op onze rekening terugzien denken we.

Na ruim een half uur verder. Eerst naar de camping om te kijken of ze een slaapplek hebben. Anders lopen we door naar de herberg 500 meter verder. Is er helemaal niets dan is er nog een herberg op 2,5 km afstand. Het lukt direct al op het eerste adres: een huisje met 2 slaapkamers en een kleine zitplek. Normaal gesproken voor 5 personen, oef dat zou krap zijn. Het sanitaire gebouw is tegenover het huisje en er is geen WiFi. Helemaal goed dus! Waar heb ik me zorgen om gemaakt[e-1f937][e-1f3fc]‍[e-2640]️

Douchen, de was, boodschappen en de beentjes omhoog. Het blijft enorm hard waaien en soms vallen er dennenappels op het dak van het huisje. Schrikken hoor!

Tot morgen weer, groetjes van ons

• 12 Mei 2023 - 19:17

Francien Dortmans :

Weer een super mooie dag .

• 12 Mei 2023 - 21:44

Frans En Gonnie:

Wat zien jullie onderweg toch veel mooie dingen.

• 13 Mei 2023 - 00:51

Corrie :

Elke dag is anders. Veel plezier samen. Groetjes Corrie

• 13 Mei 2023 - 22:30

Rein En Annemieke :

Leuk om te lezen en heel herkenbaar.

Een mooie tocht hé. Jullie zullen wel genieten, vooral zo met zeezicht.

Ik krijg er heimwee van.[e-1f60a][e-1f618]

• 14 Mei 2023 - 20:31

Mientje Van De Graaf:

Dat was een mooie dag denk ik lekker uitgewaaid