Veel pelgrims - Reisverslag uit Aguçadoura, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Veel pelgrims - Reisverslag uit Aguçadoura, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Veel pelgrims

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

13 Mei 2023 | Portugal, Aguçadoura

Zaterdag 13 mei 2023

Angeiras - Aguçadoura 22 km

We slapen heerlijk in ons eigen huisje op de camping. Wat een rust! Om half 7 geven we de sleutel aan de nachtportier. Binnen 5 minuten zijn we terug bij de zee. Het is nog heerlijk rustig en geen wind. Fantastisch mooi om te wandelen. Weer over de loopplank maar ook langs rotsen en natuurgebied. In het eerste dorpje Vila Chã is een bar al open. Lekker koffie en een broodje kaas. En dat denken meer pelgrims, de ene na de andere komt binnen gevallen.

Na een klein half uurtje weer verder. Natuurlijk over de loopplank en een stuk over strandzand. De duinen pakken de loopplank weer terug. Dan moeten we even een stuk landinwaarts om een rivier over te steken. Op een bankje bij de rivier eten we een banaan en drinken we wat. En ik doe twee pleisters onder mijn voeten: heb er bij beide een wondje gelopen. Als we vertrekken zien we geen gele pijlen. Een jogster zegt dat we via de rivier naar de kust moeten. Dat is niet de originele route maar loopt toch fijner dan door de stad. Het is warmer geworden en de wind is weer aangetrokken. Om 11 uur vinden we het tijd voor nog een kopje koffie.

Op voor de laatste 7 km met nog een lunchpauze. Het is erg druk op de route en ik maak me enigszins zorgen over de slaapplek. Maar als er geen plaats meer is, komt er wel een andere oplossing. Dat zou ik na al die tochten toch moeten weten! Het is weer tegen de wind optornen maar we halen het. En er is nog plek, zelfs 2 onderbedden dus niet klimmen vandaag. De gebruikelijke pelgrimszaken worden afgehandeld en dan kunnen we lekker uitrusten. We doen wat boodschappen en bezoeken de kerk. Straks nog wat eten en daarna de benen omhoog. Morgen een korte route vanwege mijn voetzolen. En hopelijk zijn we dan wat pelgrims ‘kwijt’ want de hele herberg zit vol (24 plaatsen). En er zijn nog een aantal pelgrims ergens anders ondergebracht. Zelfs de hospitalera vindt het al ongewoon druk. Komt goed!

Groetjes Piet en Antje

• 14 Mei 2023 - 00:32

Arvid :

Was weer een hele reis. Hopelijk voelen je voeten snel weer beter. Succes en een dikke knuffel. Arvid.

• 14 Mei 2023 - 08:46

Luc En Greta:

Wat weer een mooie tocht. Op de foto’s zien we ook een prachtige rotsformatie. We kunnen ons voorstellen dat als het water daar tegen aan beukt of slaat, dat het veel lawaai maakt, zeker in combinatie met de wind die je vaak aan zee hoort.

Antje, wel jammer van je voetzolen, en wijs dat jullie vandaag een kortere route lopen.

En het ongewisse betreft slaapplaatsen… we kunnen voorstellen dat dat soms onzeker voelt.

ik denk dan aan een deel van het overgave gebed: “ Wat ook komen mag, wat mij ook het volgende uur, de volgende dag brengen mag: ik kan het, als het mij volledig onbekend is, door geen angst veranderen. Ik wacht het af, met volledige innerlijke rust, in volmaakte zielenrust…...”

Bon Camino…..

• 14 Mei 2023 - 20:35

Mientjevandegraaf:

Het ziet er prachtig uit daar!! geniet ervan Ultrea

• 15 Mei 2023 - 16:40

Engelberti:

Dag Antje en Piet,

Wat een mooie foto's en verslagen.

Ik geniet met jullie mee.

Groetjes en geniet samen. Engelberti