We zijn in Spanje - Reisverslag uit A Guarda, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu We zijn in Spanje - Reisverslag uit A Guarda, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

We zijn in Spanje

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

17 Mei 2023 | Spanje, A Guarda

Woensdag 17 mei 2023

Vila Praia de Âncona - A Guarda 14,8 km

We doen rustig aan en zitten rond half 7 aan het ontbijt met koffie in een café vlakbij onze slaapplek. De zon schijnt een beetje en er is niet veel wind. Het eerste stuk gaat vlak langs de zee, prachtig! Het is het enige stuk waarbij we de zee en bergen zien. Heel apart.

In Moledo drinken we vers sinaasappelsap met een croissantje. Lekker om weer verder te kunnen. We twijfelen om langs de zee verder te gaan of rechtdoor naar Caminha. We kiezen voor het laatste en dat is maar goed ook. Ongeveer na 300 meter kunnen we een stempel krijgen in onze pas. De bewoner (een hoog met balkon) heeft speciaal een stok gemaakt om aan te wijzen welke je wilt hebben. Keuze uit ongeveer 8 mooie stempels. Ik kies een beeld van Jacobus en Piet kiest de boot waarvan hij zelf een schildje heeft gemaakt. En hij geeft de man een schildje waar hij erg blij mee is.

Verder naar Caminha waar we met de boot overgezet moeten worden. Daar lopen we recht naartoe en zien dan Jack en Kaitlin heel even. De tickets net in de hand worden we al meegenomen naar het strand. Omdat Jack naar het toilet was, moeten zij nog een rondje wachten. Met wat hulp komen we aan boord, 5 pelgrims in totaal. Het is maar een klein bootje. Binnen 10 minuten staan we aan de overkant. We zijn in Spanje!

Daar gaat de camino verder omhoog en bij een weg naar links. Even verderop is een café, lekker koffie[e-2615]️We zien Petra en Andy oversteken en beseffen dat het pad rechtdoor gaat. Piet kijkt in Komoot en ziet dat het een flinke klim met afdaling is. Mijn knie is erg pijnlijk en dan vooral bij het dalen. Dus besluiten we langs de weg te lopen wat voornamelijk vlak is. We zien telkens aan onze linkerkant de zee, heel erg mooi. De huizen die daar staan, hebben prachtige uitzichten. Rond 13.00 uur zijn we in A Guarda en gaan eerst iets eten. Omelet met kaas en roerei met champignons: onderweg is alles zo lekker!

Dan naar de albergue waar we als tweede aankomen. Fijn, kunnen we kiezen. Wel een beneden en bovenbed, Piet deze keer boven. De gewone pelgrimszaken worden afgehandeld en dan gaat Piet naar het strand. Ik leg mijn benen omhoog en hoop dat dit helpt tegen de pijn. Straks nog wat eten en meer rusten, morgen maar eens kijken hoe het gaat.

Groetjes Piet en Antje

• 17 Mei 2023 - 16:54

Luc En Greta:

Lieve Antje en Piet,

we genieten weer van jullie verhalen. Afgelopen paar dagen was er op de BRT een programma over “ De heilige wegen”; uiteraard was hier ook een stuk van de camino bij. En bij Kruispunt is volgt men momenteel ook een stuk van de Camino, en laat men gesprekken zien met mensen die onderweg zijn. En zo heeft inderdaad ieder zijn eigen weg te lopen.

Voor jullie nog “ bon Camino” , en morgen lezen we weer.

• 17 Mei 2023 - 18:38

Francien Dortmans :

Hopelijk gaat het weer snel goed komen met je knie.

Weer fijn om jullie zo te mogen volgen .

Groetjes.

• 18 Mei 2023 - 14:56

Annemieke:

Beterschap met je knie.

Hopelijk gaat het snel weer beter.