Lopen en taxi dag 2 - Reisverslag uit A Ramallosa, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Lopen en taxi dag 2 - Reisverslag uit A Ramallosa, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Lopen en taxi dag 2

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

19 Mei 2023 | Spanje, A Ramallosa

Vrijdag 19 mei 2023

Pedra Rubia - Sabarís 12,7 km

Het uit bed komen vanmorgen gaf een slecht gevoel. Heel veel pijn en moeilijk op gang komen. Maar eenmaal aan het lopen, ging het wel beter. Eerst maar eens ontbijten in het cafetaria op de camping. Daarna terug voor de rugzakken en op pad. Vol goede moed dacht ik dat het wel zou lukken. Na ongeveer 100 meter was al duidelijk dat ik te optimistisch was geweest. Heel erg balen dat Piet weer alleen verder moest! Ik ben teruggelopen naar de camping waar ik in het cafetaria kon zitten totdat ik met de taxi naar Sabarís zou gaan. Want wat moest ik zo vroeg al in dat stadje doen?

Met af en toe koffie, mijn e-reader en het kijken naar alle pelgrims heb ik de ochtend doorstaan. Leuk is anders maar wat niet gaat, gaat niet. Ik heb me wel verbaasd over de hoeveelheid pelgrims: ik denk dat ik er zeker ruim 40 daar voorbij heb zien komen. Echt heel erg druk!

Rond half 12 was ik in Sabarís bij de albergue. Die was natuurlijk nog niet open en daarom ben ik wat verder bij een café gaan zitten. Piet op de hoogte gebracht zodat hij ook daar naartoe kon komen. Lekker buiten gaan zitten en ineens zag ik hem lopen. Gezellig samen wat drinken. Even later ontvang ik een appje van Petra dat ze bij de albergue staan. Of we daar al zijn? Ik app terug waar we zijn en zo zitten we even later gezellig met zijn vieren wat te drinken. Ze praten met Piet over de route en waar ze gelopen hebben. Ik weet dat ik er niks aan kan doen maar het maakt me toch verdrietig dat ik niet kon wandelen[e-1f613]

Even later nemen we afscheid van Petra en Andy en gaan naar de albergue. Nu wel open en we worden ingeschreven en krijgen allebei een onderbed. Superfijn! Douchen en de was doen en wat eten. Dan samen kijken wat we doen. Piet loopt morgen naar Vigo en ik ga met de bus. Elke dag een taxi wordt wel erg prijzig. Daarna kijken we weer verder.

• 19 Mei 2023 - 17:34

Corrie :

Hoi Piet en Antje. Wat balen dat je nog last hebt van je knie en je niet kon lopen. Succes verder. Groetjes

• 19 Mei 2023 - 18:53

Nol En Margareth :

Oh Antje, dat is echt heel erg balen.

Hopelijk helpt het om enkele dagen niet te wandelen. Wel saai om XIXO de dagen door te brengen [e-1f622]

We zullen duimen!

• 19 Mei 2023 - 19:20

Lianne:

Hoi Antje en Piet,

Dat is inderdaad balen dat jullie niet samen naar de volgende bestemming kunnen wandelen. Hoop en duimen [e-1f340] voor je dat het gauw weer beter gaat met je knie.

Lieve groetjes!

• 20 Mei 2023 - 19:32

Engelberti:

Dag Antje en Piet,

Wat een pech en teleurstelling Antje!

Hopelijk dat je gauw weer met Piet samen kunt lopen.

Veel beterschap en groetjes voor jullie beiden, Engelberti

• 20 Mei 2023 - 21:32

Rein En Annemieke :

Hoi Piet en Antje.

Zoals alle anderen zeggen, vreselijk balen.

Het enige wat ik hierop kan zeggen is dat ik helaas weet wat je mee maakt.

Weet je waar het aan ligt?

Na 1 dag had ik de oplossing gevonden, maar het is natuurlijk niet bij iedereen hetzelfde, ik bel je daar morgen over als je wil.

Ook wij duimen voor je, en steken een kaarsje op.

Lieve groet, Rein en Annemieke [e-1f91e][e-1f340][e-1f56f][e-1f618]