Vertrokken met de (z)regen van Jacobus - Reisverslag uit Saint-Jean-de-Laur, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Vertrokken met de (z)regen van Jacobus - Reisverslag uit Saint-Jean-de-Laur, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Vertrokken met de (z)regen van Jacobus

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

24 Mei 2016 | Frankrijk, Saint-Jean-de-Laur

Vandaag, 24 mei, slapen we in een gite waar een computer aanwezig is. Eindelijk kunnen we jullie op de hoogte brengen.
Zondag kwamen we na een lange reis met het vliegtuig en de trein aan in Figeac. Nog een korte wandeling naar de gite alwaar we gelijk aan kunnen schuiven voor het diner. Een grote kom soep en daarna een lekker bord rijst met saus en courgette. Daarna nog zelfgebakken tarte tatin, genieten dus. Onze bedden installeren, douchen en slapen.
Maandag is er om 7.30 uur ontbijt, het gewone tafereel in Frankrijk: geroosterd brood met boter en jam en een grote kom thee of koffie. Rond 8 uur vertrekken we voor de eerste wandeldag. Het is een mooie route maar we worden regelmatig geplaagd door regen. Blijkbaar was het op zondag echt verschrikkelijk, toen regende bijna iedereen zowat de grond in! Na een uurtje wandelen is er weer koffie en na nog een 1,5 uur is er lunch. Een heerlijke tosti met geitenkaas in de tuin van een gite. Leuke mensen die onderweg pelgrims verzorgen. We ontmoeten veel pelgrims uit allerlei landen. Mensen uit Zuid-Afrika (yes Rohan and Arlynn), uit Amerika, Frankrijk en Australië. Leuk die ontmoetingen vooral in de gite waar we slapen. Daar komen we behoorlijk nat aan en krijgen meteen warme thee. Daarna een douche, kleren wassen en buiten hangen en wat lezen. Tijden het voortreffelijke eten zitten we bij de Australiërs en kletsen over pelgrimeren en andere dingen. Erg leuk en we merken dat ontmoetingen en contacten met andere pelgrims een steeds grotere plek innemen op onze tochten.
Vanmorgen weer ontbijt om 7.30 uur met muesli, melk, vers brood en zelfgemaakte jam. Er is ook biologisch appelsap en natuurlijk thee en koffie. Het is jammer dat we alweer afscheid moeten nemen van John, Brenda, James en Ann. Zij lopen vandaag een stuk verder dan wij. Maar ook dat is de camino, ontmoeten en gelijk weer loslaten!
Het weer is vandaag een stuk beter. Zonnig dus de broek gaat kort en na een tijdje de trui uit. Het is een heel stuk naar Cajarc waar we rond half 12 zijn en een veel te dure kop koffie met gebak nuttigen. De lunch voor onderweg kopen en weer op pad. Het is vandaag echt alleen maar klimmen, klimmen en klimmen. Ook het laatste stuk na de lunch en omdat het warm is (wat natuurlijk wel weer fijn is) zijn we opgelucht dat we er zijn. Gite Mas de Lantilles, een erg mooie plek met een ruime kamer met bedden en hele vriendelijke mensen. We moeten wel zelf 'koken' maar kunnen hier boodschappen doen! Komt goed dus. De was hangt te drogen en zometeen krijgen we een drankje aangeboden van de eigenaren. Denk dat Piet daarna moet koken, hahaha!
Allemaal bedankt voor de lieve berichtjes. Die stop ik morgen in mijn rugzak voor wat steun onderweg. Morgen een korte route naar Varaire waar we bij Nederlanders slapen. De taal oefenen is leuk maar af en toe je eigen taal is ook niet verkeerd.
Tot gauw maar weer, lieve groeten van Piet en Antje

• 24 Mei 2016 - 17:47

Marja Koldenhof:

Verrassend bericht te ontvangen van jullie nieuwe tocht. Het goede toegewenst!
    Dank voor de verjaardagskaart die ik vandaag al mocht ontvangen.
    Wat lief dat je er aan gedacht hebt.
    Ontvang liefs en voor allebei een dikke knuffel. Marja.

• 24 Mei 2016 - 19:45

Wim En Resy Van Gils:

Hoi Piet en Antje,
    zo, jullie zijn al weer een paar dagen op weg. Wat moet het weer heerlijk zijn om in de natuur en in alle vrijheid zo te kunnen wandelen. Hopelijk hebben jullie niet te veel regen en gaat alles voorspoedig. Heel veel succes, plezier en we blijven jullie verhalen met veel belangstelling volgen. Groetjes, Wim en Resy

• 25 Mei 2016 - 08:23

Margareth En Nol:

Hoi Antje en Piet, wat gaat de tijd snel. We hadden niet in de gaten dat jullie nu al weer onderweg waren. Leuk om de verhalen weer te volgen. Jullie genieten al weer volop zo te horen. Veel plezier!

• 25 Mei 2016 - 10:58

Anneke:

Piet en Antje: een mooie tocht maken jullie. Heel veel plezier. Ontmoetingen met andere pelgrims zijn zo waardevol. Geniet ervan. Buen Camino.

• 25 Mei 2016 - 16:06

Conny Vd Hout:

Ha Pelgrims!! Jullie pelgrimskriebels worden zo te lezen weer beantwoord!! Geweldig dat jullie weer een deel van deze route gaan afleggen! Ik wens jullie heel veel wandelplezier en vooral een prachtige tocht, met mooi weer ;-) . Groetjes, Conny

• 25 Mei 2016 - 18:05

Marij,:

hoi piet en antje,
    wat een verhaal weer ,veel wandelplezier en ik hoop dat het weer voor jullie goed is.
    tot de volgende keer,!!!!!!
    groetjes marij.

Tags: ll