Paden met witte of bruine klei - Reisverslag uit Causse-et-Diège, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Paden met witte of bruine klei - Reisverslag uit Causse-et-Diège, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Paden met witte of bruine klei

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

30 Mei 2016 | Frankrijk, Causse-et-Diège

Gisteren was de route niet zo lang. We vertrokken met regen maar die was best snel over. We liepen over witte kleipaden die door de regen erg blubberig waren geworden. We waren als eersten weg uit de Gîte, een klein wondertje. Nadat we een klein uurtje gelopen hadden, zagen we ineens een klein reetje op het pad staan. Het was nog niet zo oud want het stond nog wat wankel op de beentjes. We konden er een mooie foto van maken maar wel op het fototoestel dus die kan ik jullie niet tonen.
We kwamen rond half 2 aan in Montcuq en hebben eerst wat gegeten. Daarna naar de Gîte gebracht door Nancy, een mooie rustige plek. Allebei gedouched, de was in de machine en dan even het dorpje rondkijken. Er is niet veel te beleven en als de pizzeria open is, gaan we nog een lekkere pizza eten. Dan terug naar de Gîte en de beentjes omhoog!
Vandaag was a hell of a job! De route zou 24 km zijn maar bleek uiteindelijk op 28 km uit te konen. Weer afwisselend zon en regen en vandaag bruine klei. Heel mooi landschap en open vergezichten. Na het klimmen uiteraard! Op zich ging het heel goed met mijn knie en achillespees. Alleen door al die klei was het erg zwaar. De klei blijft aan je schoenen hangen en het pad is glibberig waardoor het lastig lopen is zowel naar boven als naar beneden. In Lauzerte hebben we lekker even gezeten en wat gegeten. Daarna voor de laatste 10 km op pad. Samen met 3 andere pelgrims die ook in de Gîte in Durfort slapen. Het is zwaar maar we komen er en zijn blij er te zijn. Piet en ik hebben samen een kamer. Fijn lekker rustig.
Morgen voorbij Moissac, hopelijk regent het morgen niet!
Groetjes, Piet en Antje

• 30 Mei 2016 - 23:14

Ellen Walda:

Hoi Antje en Piet, ik vind het heerlijk jullie verhalen te lezen. Zeker in deze spannende periode op het werk, is het fijn even in jullie wereld te kunnen kruipen. Succes weer bij de volgende wandelingen!! Groetjes Ellen

• 31 Mei 2016 - 07:34

Geert Van Etten:

Als ik jullie verhalen lees, loop ik in gedachten met jullie mee, vooral omdat het een route betreft die langs plaatsen loopt die ik ook per fiets heb aangedaan. Neem in Moissac de tijd om de mooie kerk te bekijken. Zeer indrukwekkend.
    Ik weet net of jullie ook nog Lectoure gaan aandoen, maar ik heb daar overnacht in een pelgrimsherberg, waarvan de eigenaresse ook naar Santiago is gelopen.
    Veel succes! Groetjes Geert

• 31 Mei 2016 - 14:10

Gerrie:

geweldig wat jullie doen een hele trip en je beleefd iedere dag iets anders heel veel groetjes

• 31 Mei 2016 - 22:20

Geert:

Ha Piet en Antje.....yooooo super zeg....dat wil ik ook nog eens. als ik kan natuurlijk!
    Prachtige ervaringen,verhalen.......groet Geert en jolanda

• 01 Juni 2016 - 09:59

Mark:

Hoi Antje en Piet,
    Wat leuk om jullie wandel verhalen te mogen lezen. Het lijkt mij heel erg leuk om te doen. Veel indrukken op doen. Mensen ontmoeten. Vele dorpjes en natuur bekijken. Maar het belangrijkste, deze samen beleven, geweldig!
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    Heel veel liefs Mark