Zonnige dag - Reisverslag uit Labastide-Marnhac, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Zonnige dag - Reisverslag uit Labastide-Marnhac, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Zonnige dag

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

28 Mei 2016 | Frankrijk, Labastide-Marnhac

Vanmorgen mooi op tijd vertrokken. Na een duur ontbijt van niks genoten we van het wandelen langs de Lot. Op naar de brug met de torens in een heerlijk zonnetje. Prachtige brug waar 2 Japanse pelgrims ons samen op de foto zetten. Dan met een flinke klim over, soms hoge, stenen traptreden naar het plateau boven Cahors. En jullie wisten het al, klimmen gaat goed. Bijna zonder pijn hebben we boven nog een prachtig laatste zicht op Cahors.
Dan gaat het over veel asfalt en in gezelschap van een hond naar Domain des Mathieux voor koffie en cake. Niet veel pelgrims stoppen daar, misschien omdat ze verder lopen dan wij vandaag. Het is heerlijk zitten daar en we genieten van de pauze. We ontmoeten er pelgrims uit Oostenrijk.
Het is al behoorlijk warm aan het worden en we krijgen eerst een afdaling, die moet rustig aan. Daarna flink klimmen en ineens ben je weer bij een dorpje. Hier strijken veel pelgrims neer in het restaurant van Labastide-Margnac. Wij uiteraard ook en hier nuttigen we de lunch: een heerlijke sandwich met kaas, sla en tomaat.
Dan is het niet ver meer naar onze slaapplek. Fijn want het wordt steeds warmer. De Gîte waar we nu zitten, la Trigodina, heeft kamers met 2 tot 3 bedden. Wij hebben een kamer met eigen toilet en wastafel, erg luxe. Er is een pelgrim uit Canada en er is zelfs een pelgrim uit Nederland, Henk genaamd. Vanavond om 19.00 uur wordt er samen gegeten. Leuk weer wat te buurten!
Morgen naar Montcuq, ongeveer 20 km. De gel heeft best wel goed geholpen want ik heb minder pijn gehad. Goed blijven smeren dus ...............
Tot de volgende keer, groetjes Piet en Antje

• 28 Mei 2016 - 21:10

Francien Dortmans:

Hoi Antje en Piet. Het is weer genieten van je mooi verslag. Dank je wel hier voor . Blijf vooral genieten van de mooie wandeling . Groetjes Francien.

• 29 Mei 2016 - 17:28

Gerrie:

leuk om te lezen hou vol jullie kunnen het groetjes

• 29 Mei 2016 - 19:25

Jan En Jannie:

Hee buurtjes goed om te horen dat de knie zich goed houd.ook fijn dat de zon schijnt,dan ziet alles er toch net wat mooier uit.lekker genieten van al t moois en van de bijzondere ontmoetingen.

• 30 Mei 2016 - 08:51

Anita Van Kraaij En Poef:

Jullie weten mij weer te inspireren. Ik zou ook graag nu aan de wandel gaan, maar haal mijn eigen herinneringen maar naar boven. Dat is ook leuk. Blijf genieten Groetjes