Het loopt altijd anders - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Het loopt altijd anders - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Het loopt altijd anders

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

22 Mei 2024 | Spanje, Redondela

Woensdag 22 mei 2024

Vigo - Redondela 16 km

Vanmorgen lijkt het eerst droog te zijn, we halen de eerste bar. We starten met een ontbijt en zien de eerste pelgrims al voorbij komen. Het is wat lastig om de stad uit te komen maar met behulp van de route in Buen Camino lukt het gelukkig.

Vigo is een grote stad dus het duurt een uurtje om bij de rand te komen. Daar is een cafeetje voor een volgend bakje koffie. Wat ik dan onderweg al heb lopen bedenken, is dat de pijn aan mijn linkerknie dezelfde is als vorig jaar aan de rechterknie. Hebben we net 3 weken heerlijk gewandeld, begint de andere knie nog even. Ik baal er enorm van en overleg met Piet de oplossing die ik uitgedacht heb. Met de taxi naar Redondela en daar navragen of ik mijn rugzak kan laten vervoeren morgen. Ik vraag in het cafeetje of er een taxi is maar volgens de eigenaresse is dat veel te duur. Op het hele uur komt er een bus naar Redondela. De halte is maar een paar meter verwijderd van het cafeetje. Binnen het kwartier is Piet de route verder aan het wandelen en zit ik in de bus.

In Redondela ga ik naar de VVV en vraag naar het vervoer. Gelukkig heeft ze een website waar alle informatie op staat. Je kunt dan alle wandeldagen al opgeven maar ik moet eerst kijken wat gaat. Het idee is om uit te proberen of ik zonder rugzak wel kan wandelen. De planning is om de Espiritual vanaf Pontevedra te lopen. Mocht morgen goed gaan dan organiseer ik het vervoer alsnog wel.

Piet is rond half een in Redondela en vond het een mooie route. Eerst vanaf het cafeetje een fikse klim naar boven maar daarna bijna de hele route langs de bergwand vlak lopen. Ergens nog een mogelijkheid voor koffie waar wel zo’n 25 pelgrims zitten. Vanaf de route weer een steil stuk naar beneden tot in Redondela.

We eten en drinken samen wat en ik bel naar het vervoerbedrijf. Geen probleem, mail sturen en betalen en het is geregeld. In de albergue douchen we, doen de was en dan is het pelgrims kijken. Denk dat we niet overdrijven als we zeggen dat er wel 200 pelgrims zijn. De Portugese middenroute komt hier ook aan waarschijnlijk zijn het er daarom zo veel! Nou allemaal duimen dat het morgen goed gaat [e-1f91e]

• 22 Mei 2024 - 16:36

Kitty:

oke, nu even goed opletten dan of je toch niet weer grenzen overgaat… zou zo jammer zijn na die mooie afgelopen weken! Ik duim voor je.

• 22 Mei 2024 - 17:03

Marja Koldenhof:

Heb het goed!![e-1f48b][e-1f48b], Marja.

• 22 Mei 2024 - 18:58

Monique Holthuizen :

Oooo Antje wat balen. Luister goed naar je lichaam en vraag eventueel ff om advies bij Chris. Ik zal voor je duimen!!!

• 22 Mei 2024 - 19:23

Anita Van Kraaij:

We duimen met je mee Antje.

• 22 Mei 2024 - 20:28

Josefine Opsteeg :

Nou Antje.....wat balen!!! We steken een kaarsje op voor je! Toch mooi dat jullie de Norte wel uit hebben kunnen lopen.

Het ga jullie goed morgen.

Groetjes Josefine Opsteeg

• 22 Mei 2024 - 20:35

Resy Van Gils:

Heey, wat een verrassing dat jullie nog verder wandelen. En dan maar hopen dat je knie je niet in de steek gaat laten. Maar nog een dikke proficiat voor de reis die jullie al volbracht hebben. Knap hoor. Hopelijk gaat het vervolg ook goed. We zullen voor jullie duimen.

Groetjes, Wim en Resy

• 22 Mei 2024 - 23:21

Catharina:

Hoi Antje en Piet,

Oei, dat is vervelend . Wel goed opgelost Antje . Nu maar duimen voor je dat het zonder rugzak beter gaat . Toch weer in een herberg beland ?

Ben benieuwd [e-1f609] ! Ik ga nu maar mijn route van 2022 er naast leggen ,dan kan ik jullie beter volgen.

Voor as zaterdag hebben al 36 mensen zich opgegeven , dus jullie komen vast ter sprake .

Zie uit naar je verslag van morgen en hoop van harte op herstel voor Antje,

Lieve groet Catharina [e-1f339]

• 23 Mei 2024 - 10:28

Nol En Margareth :

Dat is balen Antje [e-1f622]

wel een goed idee om de rugzak te laten vervoeren!

hopelijk gaat het dan beter met de knie!

• 23 Mei 2024 - 18:10

Lisette :

Knap dat je er optijd rekening mee bent gaan houden dat is een voorbeeld voor ons allemaal. En poetst al helemaal natuurlijk. De superman! Zet ‘m op nog even Antje ik denk aan je![e-2728]