Het eindigt hier - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Het eindigt hier - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Het eindigt hier

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

23 Mei 2024 | Spanje, Pontevedra

Donderdag 23 mei 2024

Redondela - Pontevedra 19,6 km

Vanmorgen, nog voor ik opstond, wist ik al dat wandelen waarschijnlijk niet ging lukken. Pijnlijke knie al in bed en met het naar de toilet lopen ook. Toch samen met Piet vertrokken voor ontbijt. Tijdens dat ontbijt nam ik de beslissing dat ik ook vandaag met de bus ga. Dat betekende dat verder pelgrimeren er niet meer inzat. Emotioneel een lastige beslissing maar fysiek gezien wel de juiste. Ik ben zeker blij en dankbaar met het volbrengen van de Camino del Norte. Daarnaast is het gewoon heel jammer dat we (weer) moeten stoppen. Er rust (nog) geen zegen op de kustroute van Portugal.

De bus komt pas om 10 uur dus ik ga eerst terug naar de albergue om daar te wachten. Daar zie ik de oma en kleindochter uit Indiana weer. Gisteren kwamen ze naast ons zitten om te eten en heb ik ze geholpen met het regelen voor vervoer van de rugzak. En daarmee de vervoerder aan een klant geholpen [e-1f609] Ze wenst me een fijne tocht maar ik leg uit dat ik niet ga lopen. Dat vindt ze jammer maar ze zegt dat ik er heel goed mee omga. Gelukkig had ze me vanmorgen niet gezien …….

Na ettelijke koppen koffie en buiten wachten in het zonnetje (ja ja daar id ze dan) komt de bus eraan. Ik ben niet de enige pelgrim die aan boord stapt. Ik zie vergezichten vanuit de bus die Piet gefotografeerd heeft. Dat is dan wel weer leuk. Vanaf het busstation is het 1,5 km lopen naar het centrum. Daar heb ik genoeg aan! Ik dood de tijd een beetje met pelgrims kijken en ben blij als pelgrim Piet verschijnt. Hij heeft een mooie dag gehad met toch nog een paar klimmetjes. Bijna aanhet einde van de route kun je een stuk naast de rivier lopen. Hij is blij dat ie dat gedaan heeft.

We gaan wat drinken en eten en boeken de busreis terug voor morgen. Daarna inchecken in onze kamer, wat boodschappen doen, douchen en eten. De was kan nu mooi achterwege blijven. Elk nadeel heeft zijn voordeel!

En daarmee eindigt deze pelgrimage. Jullie waren een fijn publiek met leuke, gezellige en lieve berichten. Dat doet ons erg goed (ook al heeft het duimen niet geholpen hahaha) bedankt allemaal!

• 23 Mei 2024 - 18:14

Lisette Theijssen :

Hulde Hulde Hulde [e-1f9e1][e-1f3c6][e-1f947][e-1f60d][e-1f970][e-1f947][e-1f3c6][e-1f9e1] voor jullie allebei op jullie eigen manier. Geweldig gedaan en ooo innerlijk een mooie weg afgelegd lijkt me?! Het was een fijne meegeniet manier zo hier en Piett ik ben benieuwd naar jouw vergezicht foto’s en Antje naar de (rontgen)foto’s van je knie ;-) Goede reis naar huis en kom maar lekker bij hè [e-1f4af][e-2615]️[e-1f525][e-1f3e0][e-2764]️[e-1f4a6][e-1f388][e-1f3b5]

• 23 Mei 2024 - 18:20

Kitty:

Mooie reis gehad! Goede reis terug en lekker plannen maken voor “ooit die route afmaken..” je knie heeft je ver gedragen!

• 23 Mei 2024 - 18:32

Corrie :

Hoi Antje. Je hoofd weet dat het goed is maar je hart had er moeite mee. Logisch toch. We hebben genoten van de verhalen. Fijne terugreis samen. Groetjes

• 23 Mei 2024 - 18:50

Ankie:

Jullie kunnen weer terugkijken op een mooi avontuur. Jammer dat het niet lukt om verder te gaan maar wel verstandig om het hierbij te laten. Goede reis naar huis!

• 23 Mei 2024 - 19:17

Elly :

Ik heb jullie verhalen met plezier gelezen. Zo herkenbaar al die ontmoetingen. Jammer dat je dit laatste stuk niet kunt afmaken. Wel een reden om op een ander moment de draad daar weer op te gaan pakken.

• 23 Mei 2024 - 20:10

Ellen Walda:

Prima prestatie Antje en Piet! Weer een prachtige ervaring. Geniet daarvan en volgend jaar zie je wel weer verder. Goede reis naar huis en bedankt voor het kunnen ‘ meewandelen ‘

liefs van mij

• 23 Mei 2024 - 20:25

Francien Dortmans :

Jammer dat het hier eindigt voor jullie maar misschien toch al meer gewandeld als je voor mogelijk hebt gehouden.

Fijn dat jullie dit wilde delen met ons dank je wel hiervoor.

Een goede terugreis.

Groetjes Francien.

• 23 Mei 2024 - 20:29

Lianne :

Een groot applaus voor jullie. Dank je wel voor de mooie verhalen, we hebben er van genoten! [e-1f618] Een goede terugreis!

• 23 Mei 2024 - 20:40

Anneke:

Piet en Antje, wat jammer dat het lopen niet meer gaat Antje. Verstandig om niet te forceren. Wat hebben jullie een mooie tocht gemaakt, al zou je die wel graag helemaal hebben afgerond. Maar dit stuk heb je maar gedaan! Fantastisch. Ik heb bewondering voor jullie. Nogmaals: dank voor de mooie verhalen, foto's en belevenissen! Het ga je goed en een goede reis naar huis terug! Hartelijke groet, ook van Harry

• 23 Mei 2024 - 21:35

Ans En Rinus:

Vervelend Antje dat nu je andere knie opspeelt. Jullie hebben al wel een hele mooie tocht gemaakt. Goede terugreis, groetjes uit Malaga.

• 23 Mei 2024 - 23:05

Catharina:

Hoi Antje en Piet,

Wat een dapper en verstandig besluit, wel even slikken maar met forceren ben je verder van huis .

En zoals je al schreef de camino del norte hebben jullie toch maar mooi afgemaakt [e-1f44f].

Nu dan heb je Portugal nog te goed , het was ook een "toetje "nietwaar !

Ik heb genoten van je verslagen Antje , knap dat je onderweg al die plaatsen ook noemde ,dat moet ik ook wat meer gaan doen.

Rinse en ik wensen jullie een voorspoedige terugreis . Sterkte met wennen en jullie komen vast nog eens in de herkansing .

Lieve groet en tot zoens [e-1f618][e-1f618]

• 23 Mei 2024 - 23:37

Corrie En Hans:

Dag Antje en Piet, wat jammer dat het nu toch niet lukt Antje, om het laatste stukje van vorig jaar af te maken. We hopen dat je knie snel zal herstellen met de rust die je nu kunt gaan nemen. Dank je voor de mooie verhalen.

Groeten Corrie en Hans

• 24 Mei 2024 - 08:57

Nol En Margareth :

Oh wat jammer Antje en Piet dat het niet meer lukt met je knie. Wel een verstandig besluit om niet te forceren en te stoppen. Portugal houden jullie tegoed!

goede reis naar huis. En bedank weer voor de mooie reis verhalen.

Liefs van ons [e-1f618]

• 24 Mei 2024 - 09:09

Marietje En Gerard:

Hebben genoten van jullie verslag en foto s , jammer dat het zo eindigt. Wens jullie een fijne terugreis en een behouden thuiskomst.

• 24 Mei 2024 - 12:12

Resy Van Gils:

Jammet dat het hier voor jullie ophoudt maar wel een heel wijs besluit. Gezondheid gaat boven alles. En jullie kunnen nog heel veel mooie tochten samen maken. Een goede terugreis en bedankt dat we een beetje mee mochten reizen.

Gr. Wim en Resy

• 24 Mei 2024 - 14:14

Gonnie:

Wat een prestatie weer Antje en Piet, [e-1f44f]

• 24 Mei 2024 - 17:17

Engelberti:

Dag Piet en Antje,wat jammer dat je de tocht van het vorige jaar niet af kunt

.maken . Wel een goede beslissing. Dank voor de mooie verhalen en foto's. Ik heb er van genoten.

Een goede reis terug naar Veghel en beterschap. Groetjes Engelberti

• 24 Mei 2024 - 21:56

Wim En Margo :

Antje en Piet, jullie zijn toch ver gekomen, jammer dat t laatste stuk niet meer ging, maar gezondheid gaat boven alles. Die knieën moeten nog langer mee. En wie weet, 3x is scheepsrecht.

• 25 Mei 2024 - 22:05

Anita Van Kraaij:

Petje af voor jullie wandelreis. Jullie hebben weer vele mooie ontmoetingen en ervaringen opgedaan. Soms hele mooie soms wat minder leuke. Maar het leven bestaat uit dit soort ervaringen. Het gaat erom hoe je er mee omgaat. Want wat een speciale periode is dit toch maar weer geweest. Ik heb in ieder geval mogen meegenieten, dankjewel. En sterkte met het herstel Antje. Groetjes Anita

• 25 Mei 2024 - 22:49

ERNA:

Lieve samen . Dat zal even zuur zijn geweest . Maar de Norte hebben jullie volbracht , hoe super ! Geniet ervan na ....en goeie tijd in Vessem straks mhg Erna

• 26 Mei 2024 - 10:56

Rein En Annemieke :

Hoi Antje en Piet,

Wat jammer dat het hier klaar is. Maar jullie kennende is dit avontuur nog niet afgelopen.

we vinden het gewoon klote voor jullie.

We hopen dat het niet ernstig is en dat jullie het toch nog een keer af kunnen maken. Rust nu eerst maar uit, laat je door iedereen lekker verwennen, en dan zie je maar weer verder. Jullie zijn in elk geval kanjers. Proficiat.[e-1f947][e-1f947][e-1f490][e-1f490]

• 28 Mei 2024 - 12:38

Marja Koldenhof:

Lieve Piet en Antje,

Zo mooi dat de gewenste pelgrimstocht is volbracht. Gefeliciteerd. Er komt weer een nieuw(e) moment/ mogelijkheid. Immers geslaagd! Voor nu bleek het voldoende te zijn. Tijd en rust om terug te kijken en na te genieten van hetgeen er was. Veel liefs, Marja.[e-1f48e]