Veel asfalt - Reisverslag uit Águeda, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Veel asfalt - Reisverslag uit Águeda, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Veel asfalt

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

07 Mei 2023 | Portugal, Águeda

Zondag 7 mei 2023

Sernadelos - Águeda 25 km

We slapen gelukkig goed en kunnen fit aan de dag beginnen. Buiten begint het prachtig met opkomende zon en nevel. Dat wordt weer een mooie dag! We missen de eerste wegwijzer en moeten een klein stukje terug. Ach we zijn pas gisteren begonnen hè. De enige natuur waarin we vandaag mogen lopen, hebben we direct: een stuk eucalyptus bos. Voor de rest is het alleen maar asfalt.

In de ochtend passeren we wat dorpjes waar alles nog dicht is, zondagsrust. We lopen over rode fietspaden langs een mooi sport- en ontspanningscomplex. In Bar Caminha is er cola en koffie, heerlijk! En voor de prijs van 2 hele euro’s[e-1f937][e-1f3fc]‍[e-2640]️Er komen vandaag grote groepen pelgrims richting Fatima voorbij. Een georganiseerde reis met bagage vervoer en eten en drinken onderweg. Jammer dat wij niet zo’n geel vestje aanhebben ..

Rond half 12 zijn we in Avelãs de Caminho. Daar drinken we wat bij de plaatselijke bakker. Een hele vriendelijke man die in zijn beste Engels gezellig komt kletsen en ons later de lokale specialiteit aanbiedt: warm brood met chorizo. Echt heel lekker! Dat kunnen we dan eens kiezen als we beter zijn. We zien vandaag ook veel wijngaarden en af en toe de huizen die erbij horen!

De laatste 7 km staan op het plan en het wordt best warm. We ontmoeten een Duits stel die tot Porto lopen en een Australisch stel die naar Santiago lopen. Leuke contacten!

We overleven een heet industrieterrein en een flinke afdaling naar Águeda. Net over de rivier gaan we zitten voor een ijsje en wat drinken, even afkoelen. Daarna is het nog 20 minuten lopen naar het Bamboo huisje. Valt mee denken we maar we moeten nog flink klimmen. Het is een leuk huisje met een airco, keuken/kamer, douche en slaapkamer. Prima om te vertoeven en uit te rusten. We doen wat inkopen in de supermarkt voor het eten vanavond en gaan er op tijd in. Morgen weer 25 km.

Groetjes Piet en Antje

• 07 Mei 2023 - 20:15

Ankie:

Jullie hebben alweer 2 mooie dagen achter de rug maar ook alweer intensief. Geniet van een rustige avond en succes voor de volgende etappe!

• 07 Mei 2023 - 21:50

Anita Van Kraaij:

Jullie lopen al aardige kilometertjes voor de eerste dagen. Ik blijf jullie met plezier volgen en wens jullie een mooie dag morgen.

• 08 Mei 2023 - 17:34

Jannie:

Hallo antje en Piet

Zo te lezen gaat t jullie goed.

En al heel wat km in de benen.

Ook best wat leuke contacten gehad en n prima temperatuur.

Mooi om jullie verhalen te volgen.

Goede reis verder

• 14 Mei 2023 - 20:04

Mientje Van De Graaf:

Mooi geschreven en fijn dat het goed gaat.

Ultrea!!